1 százalék - racionálisan!

Fontosnak tartod a kritikus gondolkodást? A csalókkal, sarlatánokkal szembeni fellépést?

Adód 1%-nak felajánlásával

támogathatod a Szkeptikus Társaság munkáját.

Adószám: 18125926-2-41

Írj nekünk! Kövess minket!

Kövess a Twitter-en 

Melléfogott az asztrológusod? Nem találsz már helyet az ágyadnak a földsugárzástól? Össze-vissza forog az Egely- kereked? Nem használt a macskádnak a homeopátiás bogyó?

Írd meg nekünk:
blog (kukac) szkeptikus.hu

Utolsó kommentek

Címkék

akupunktúra (1) alternatív medicina (21) áltudomány (35) apollo (1) aromaterápia (1) ásványok (1) asztaltáncoltatás (1) asztrológia (5) attila domb (1) átverés (12) aura (2) béky lászló (3) bioenergetika (5) biofoton (1) biológia (1) bioptron (2) biorezonancia (5) biotechnológia (6) boszniai piramisok (3) bulvár (1) butaság (7) bűvészet (9) callahan (1) cam (1) chemtrail (3) clairvoyance (1) cod tea (5) confirmation bias (1) criss angel (1) csalás (4) csillagászat (5) cunami (1) darwin (5) demarkáció (1) diéták (1) douglas adams (1) echo tv (1) ECSO (1) egely (2) egészség (33) egészségnap (2) éghajlat (1) einstein (3) életmód (4) eric pearl (1) értem (3) érvelés (1) etnográfia (1) étrend kiegészítő (6) evolúció (21) ezóbióökó (7) ezotéria (27) fakír (1) fekete mágia (2) felmelegedés (1) filozófia (10) finnugor (1) fizika (12) fogyasztóvédelem (12) földönkívüliek (2) földsugárzás (3) gondolkodás (6) grafológia (1) grapefruit (1) gyermeknevelés (1) gyógynövények (2) gyógyszerek (1) gyógyszeripar (1) HAARP (1) hagyományos kínai orvoslás (1) hamisítás (3) hétköznapi bölcsesség (1) hipotézis (1) hold (2) holokauszt (1) homeopátia (22) horoszkop (3) humor (7) idegtudomány (1) ideomotoros (1) india (1) influenza (1) ingyenenergia (2) integratív medicina (2) intelligens tervezés (12) james randi (3) japán (1) jeti (1) jövőbelátás (1) jövőbelátók egyháza (1) jövőbe látás (2) józan ész (4) kanálhajlítás (2) kapcsolatteremtő gyógyítás (1) kígyóolaj (1) kísérlet (3) kiválasztott (4) klímaváltozás (5) klub (67) konferencia (9) kongresszus (10) könyv (4) koplalás (1) közgazdaságtan (1) kozmológia (2) kreacionizmus (2) kristályok (1) kritika (1) lászló ervin (2) lebuktatás (1) lenkei gábor (1) levitt (1) lifewave (2) lottó (1) lúgosítás (1) mágia (1) mágnes (5) magyar őstörténet (4) magyar történelem (3) marketing (3) mars (3) matematika (3) média (6) megerősítési torzítás (5) mellrák (1) mentalizmus (3) mesterséges intelligencia (1) meteor (1) mobiltelefon (1) mta (4) művészet (1) nasa (2) nyelv (6) nyílt levél (1) oktatás (3) oltásellenesség (3) oltások (2) önámítás (1) online kísérlet (3) orgon (1) örökmozgó (4) orvostudomány (8) őssejtfokozó (1) összeesküvés elmélet (5) otthonszülés (1) paleolit étrend (1) pálmalevél (1) pályázat (1) parafenomén (3) parajelenségek (6) paródia (1) phenomenon (2) podcast (1) pozitív gondolkodás (1) prána (2) proving (1) pszí (5) pszichiátria (1) racionalitás (1) radiesztézia (3) rák (8) randi (3) rendezvény (12) rezsicsökkentő (1) richard dawkins (2) sci fi (2) seti (1) spiritizmus (2) steorn (1) sugárzás (2) számmisztika (3) székesfehérvár (2) szekta (1) szellemidézés (3) szerencse (1) sziget (5) szkeptikus (18) szólásszabadság (1) találmány (4) tantra (1) táplálkozás (4) távgyógyítás (2) technológia (11) telekinézis (1) telepátia (1) televízió (5) teremtés (3) teremtéstan (2) természetgyógyászat (28) termográfia (1) tesztek (3) történelem (13) tudomány (25) tudományos módszer (2) ufo (5) űrhajózás (1) uri geller (8) űrszonda (2) vágó (6) vakcinák (2) vallás (2) villanyóralassító (1) vita (1) vízautó (2) Wikipédia (2) x akták (1) Címkefelhő

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Utolsó kommentek:

A. Bundy 2017.04.28. 14:37:49

Kedves sziapo1!

Tudós nem vagyok, ellenben remélhetőleg az úr megszólítást kiérdemlem.
A tapasztalat nem egyenlő azzal, hogy te bizonyos tüneteket bizonyos anyagok fogyasztásával párosítasz, azok hatásának tudod be őket.
Az általad leírt szöveg egyébként is nagyon zavaros, téves képzettársításoktól, túlzott jelentőségtulajdonításoktól hemzseg; számos, manapság divatos áltudományos legendát is említesz. Úgy gondolom, hiába is írok racionális érveket, magyarázatokat - ezek nem fognak befolyásolni, mert az általad tévesen feldolgozott információk és az ezekbe vetett vakhit ezt megakadályozzák.
Ha valóban úgy gondolod, hogy neked van igazad, akkor ezt lehet bizonyítani megfelelő vizsgálatokkal, de ezek a "megfigyeléseid" még nem jelentik azt, hogy igazad van, akárcsak egyetlen betű erejéig is, ezt bizonyítanod kell!
Amiket én írtam, azokban én nem hiszek, hanem tudományos, bizonyítható tények, továbbá nem a kioktatás szándékával íródott, hanem célja a tudományos álláspont megvédése volt egy áltudományos katyvasz hangoztatása után egy olyan blogon, ami a tudományos, kritikus gondolkodás, a racionalitás képviselője és az áltudományok kritikusa.
Mindezek mellett jobbulást kívánok neked és logikus, kritikus gondolkodást!

Bejegyzés: Grapefruit és mellrák: egy nem várt összefüggés

Szilágyi András 2017.04.28. 12:31:19

@Csilla2: Vicces, hogy még pont te kifogásolod a hangnemet. Olvasd már vissza magad, hogy milyen tahó módon irkáltál.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.04.28. 11:57:04

A cikk ezen részlete épp a biorezonanciáról, és az allergia kapcsolatáról szól, amikor is ezt a részt olvashatjuk:
"Dem Allergikerbund sind mehrere Fälle bekannt, in denen Asthmatiker aufgrund von Heilpraktikerempfehlungen von heute auf morgen die Medikamente abgesetzt haben und an akuten Asthmaanfällen verstorben sind“, berichtet der Düsseldorfer Allergologe Dr. Martin Schata."
gyorsfordításban: "Az allergiások egyesülete több olyan esetről is tud, amikor természetgyógyászok egyik napról a másikra leállították az asztmások gyógyszereit, ami után a betegek akut asztmarohamban meghaltak." tájékoztat Dr. M.Sch düsszeldorfi allergológus

www.focus.de/gesundheit/news/mystische-verfahren-gefahrenquellen_aid_144668.html

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.04.28. 11:25:56

www.psiram.com/de/index.php/Bioresonanz
:-)

Ja, és fentebb már volt rá utalás, csak azt jobb nem elolvasni, igaz?
"The sad story of Ester Figueroa, killed by Hulda Clark"

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.04.28. 10:51:20

@Csilla2: "NINCS JOGA HOZZÁ, hogy valótlanságokat, bizonyítatlan botorságokat állítson. Majd hívd már fel a figyelmét Sztk barátodnak is az ide vonatkozó jogszabályra, én nem érek rá erre, ha megbocsátod. "

Ha megtalálod ezt a jogszabályt, akkor vonatkoztasd magadra is, hiszen akkora botorságokat, valótlanságokat állítasz, hogy csak na.

A biorezonancia, mint gyógymód, terápia nem működik. Magyarországon nem is kutatják. Ha igen, írd már meg hol és kik.

"egy egészséges szervezet, amelynek jól működik az immunrendszere, nem, vagy nehezen fertőződik meg a különböző kórokozóktól. Legyen szó Hepatitsről, vagy egy mezei influenzásól, Streptococcusról, vagy bármi másról."
Látom, a fertőzések kialakulásáról, terjedéséről sincs túl sok alapos ismereted. Viszont a fenti kijelentések abszolút alkalmasak arra, hogy önvádat, önmarcangolást, stb. ébresszenek azokban, aki vagy maguk megbetegszenek, vagy családtagjuk megbetegszik - gondatlan apuka, anyuka, hiszen nem tartotta elég egészségesnek a gyereket, magát, csak magát okolhatja, stb. stb. Nagyon veszélyes, amit csinálsz.

"Máskülönben már régen kipusztult volna az emberiség Hepatitisben, vagy hasonlókban." Nézz utána, miért nem pusztult ki az emberiség mondjuk feketehimlőben.

Node meglepő fordulat: orvosokhoz is fordulnál? Akik "gyógyszereket" adnak, pedig az emberiség nagy része a mellékhatásokba/tól hal bele? Ez fura. Hiteltelenné tesz.

Nekem mondjuk nem hiányzol, de a biorezonanciát így isteníteni...
A lényeg, hogy nem működik jobban, mint a monitor simogatása.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.28. 09:09:08

Az "Effektíve" kevés a helyesbítéshez ez esetben.

Ami pedig a törvényi szabályozást illeti. mire lehet és mire nem használni valamit:

Pl: a 2004/24/EK irányelv életbe lépése óta a többkomponensű, növényi hatóanyagot is tartalmazó készítményeket - amennyiben az OGYI-nál külön nem minősíttették, nem lehet csak ún: "étrendkiegészítő"-ként forgalmazni. A hatóanyag ugyanaz bennük, mint eddig, csak mostantól másként kell nevezni. Ennél fogva pedig nem lehet ráírni a gyógyhatásait, csak egy csomó mellékes, nem releváns információt. Pedig a hatóanyag ott van bennük; tudjuk, mert érezzük a gyógyhatásait, csak a törvény miatt nem nevezzük nevén. De attól még gyógyít.

A biorezonanciás készülékek remélhetőleg előbb-utóbb bekerülnek a hivatalos orvosi eszközök közzé, és minden kórházban, szakrendelésen és orvosi rendelőben alapfelszereltségként ott lesznek.

ui: Nem szoktam hozzá, hogy ilyen hangnemet használjanak velem szemben, andrás. (Innentől kezdve csupa: ici-pici betűvel...)
Lehet, hogy nálad ez elfogadott, de másokat ez utóbbi megnyilvánulásod -vélhetően- pont annyira taszít, mint minden jóérzésű EMBERT. (Amúgy nem tudom: vered is nőket, vagy egyszerűen csak ennyire ősember vagy?)

Úgyhogy a magam részéről itt végeztem. Nem fogok lesüllyedni erre a szintre, méltatlan lenne hozzám is, meg a természetgyógyászatot kedvelők beállítottságához is.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Szilágyi András 2017.04.27. 21:20:17

@Csilla2: Én azt írtam, EFFEKTÍVE be van tiltva. Szövegértés elégtelen. Effektíve be van tiltva, mert bár persze lehet használni biorezonanciát, csak éppen két dologra nem lehet: diagnosztikára és gyógyításra. Minden másra használhatod.

Egyébként vegyél vissza az arcodból, mert nagyon irritáló az az indulatos hőzöngés, amit itt rendezel.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.27. 20:49:19

András: "Moderáld magad vagy én moderállak."
Na...helyben vagyunk. Jöhet a jól bevált letiltás módszer. Jó ég, mennyire kiszámítható, sablonos egy társaság:(
Ennyit tudsz? Hát... nem lehetsz büszke magadra, de ha neked ez külön örömet okoz, akkor tilts le. Bátor dolog, gratulálok:(

Vannak arra hivatott szervek, akik eldöntik, mit lehet, mi a törvényes és mi nem. Aki nem tartotta be, arról már gondoskodtak, hogy partvonalon kívülre helyezzék. De NE ÁLTALÁNOSÍTS!

Márpedig ha a biorezonancia készülékek használata törvénybe ütköző cselekedet lenne, akkor betiltották volna úgy, ahogy van, VALAMENNYIT. Te ezt állítod, általánosítva: "be van tiltva".
DE NINCS ÍGY. NINCS BETILTVA. =>Tehát valótlant állítottál. Moderálgatás helyett elegánsabb lenne helyesbítened. Nem szégyen az.

2: A kollégád pedig nem állított kevesebbet, mint hogy (valakik???) belehaltak a kezelésekbe. Azt nem közölte, hogy kik, mikor, nincs konkrétum, csak FELTEVÉS. Viszont ez pedig szimplán rontja a hitelét mindazoknak, akik ilyen eszközöket használnak. Nemcsak természetgyógyászoknak, hanem orvosoknak is. És ez nem megengedhető. Gondoljon bármit is a biorezonanciáról. NINCS JOGA HOZZÁ, hogy valótlanságokat, bizonyítatlan botorságokat állítson. Majd hívd már fel a figyelmét Sztk barátodnak is az ide vonatkozó jogszabályra, én nem érek rá erre, ha megbocsátod.

3: Ha valaki olyan súlyos dolgot állít, hogy a biorezonancia miatt meghaltak már emberek, az legyen szíves ne hozzon "bizonyíték" gyanánt valami bioenergetikusról szóló híreket. A kettő között NAGYON komoly különbség van. Tessék utána nézni! (Bioenergia Magyarországon, mint önálló szakterület nem létezik. Nem lehet semmiféle kezelés- még természetgyógyászati kezelés- alternatívája sem. Mindig egy másik módszerrel kell alkalmazni - pl bioenergia+reflexológia, stb.)

A biorezonancia alatt egyáltalán nem az ember által, vagy más organikus szervezet által "előállított", vagy máshonnan "átvett" ún. bioenergia átadását értjük. Nagyon is másról szól...

4: Könyvtárakat lehetne megtölteni az orvosi műhibaperekkel, nem ontanám ide, reggelig másolgathatnám a történeteket. (Sajnos.)

5: Én elsősorban a prevenció híve vagyok: egy egészséges szervezet, amelynek jól működik az immunrendszere, nem, vagy nehezen fertőződik meg a különböző kórokozóktól. Legyen szó Hepatitsről, vagy egy mezei influenzásól, Streptococcusról, vagy bármi másról. Máskülönben már régen kipusztult volna az emberiség Hepatitisben, vagy hasonlókban. Szerencsére ezért van az immunrendszerünk: hogy megvédjen bennünket. Ha az immunrendszert optimális szinten tartjuk, akkor nem valószínű, hogy a Hepatitiszt elkapja az ember/gyermeke.
Ha mégis, akkor természetesen orvosi segítséget+ biorezonancia kezelést vennék igénybe. Egyszerre.
(Ha arra vagy kíváncsi, hogy amolyan nagyon alternatív gyógymódokban hiszek-e, ami szerint elég, ha "fényt" eszünk, meg ilyen okosságok, ki kell ábrándítsalak: rosszul vagyok az efféléktől.)

Viszont ez az irány sokkal inkább érdekel:

www.youtube.com/watch?v=z8jWFlpbv9I

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Szilágyi András 2017.04.27. 19:36:49

@Csilla2: Moderáld magad vagy én moderállak. Felhívom a figyelmedet a versenytörvény 8. paragrafusára, amely a fogyasztók megtévesztésének tilalmát tartalmazza. Ide tartozik az, ha valaki az áru adott célra való alkalmasságával, használatának várható eredményeivel, egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatban valótlan tényt közöl.

Amikor a biorezonanciáról azt állítják, hogy az alkalmas bármiféle gyógyításra vagy diagnosztikára, akkor ebbe a törvénybe ütköző cselekedetet követnek el, hiszen soha, senki nem igazolta ezeknek a készülékeknek az állítólagos hatását.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.04.27. 18:54:32

@Csilla2: Hát ez egy komoly probléma, hogy nincs statisztika azokról, aki nem fordultak időben orvoshoz, hanem egyből természetgyógyászhoz fordultak, ezért aztán későn kaptak, ha kaptak egyáltalán lehetőséget, hogy kezeljék őket. Nem szoktak ezzel dicsekedni az emberek, ha rájönnek, hogy elszúrtak valamit. Ergo, a biorezonancia, vagy energetizáló kezelés a halálukat okozta. De látom, ezt nem érted, és ez nem is lep meg.
(Különben meg honnan tudod, hogy nem titkolják el a haláleseteket? Neked sem mondják meg, hiszen nem érdekük, hogy kiderüljön. Érdekes, erre az érvre az alter oldalon mindig vannak vevők :-) )

Sajnos te is menthetetlen vagy...

"Friss" hír részlete: Elsőfokon "Az ötödrendű vádlottként megnevezett természetgyógyászra két év, három évre felfüggesztett fogházbüntetést szabtak ki halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt, és öt évre eltiltották a bioenergetikusi foglalkozás gyakorlásától." Másodfokon: "A természetgyógyászt foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetésben találták bűnösnek, és a büntetését három év letöltendő börtönre súlyosbították, és végleg eltiltották az alternatív gyógyászattól. A bíróság szerint ugyanis nem gondatlan volt, hanem
szándékosan szegte meg szakmája szabályait,
és nem hívta fel a szülők figyelmét arra, hogy forduljanak orvoshoz."

Különben meg kíváncsivá tettél: tegyük fel, 15 éves gyermeked hepatitis C-ben szenved. Hova vinnéd?

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.27. 18:34:18

Epikus SZTK- nak még válaszolnék:

"A gyakorlat szerint ebbe még senki nem halt bele."
Ez nem igaz, csak tagadják, mert ez az érdekük."

MICSODA??????

Na jó, azt hiszem, itt és most túlléptetek egy határt. Akkor innentől kezdve játszunk már egyforma játékszabályok szerint, jó?

1: Én azt állítottam, hogy a gyógyszerek mellékhatásai a halálozási okok között igen előkelő helyet foglalnak el. (Top 5)
Ennek igazolására ide is hoztam néhány idézetet hivatalos felmérések eredményeit, cikkeket, linkeket.

Ehhez képest te azt mondod, hogy a biorezonanciás kezelésekbe, vagy annak szövődményeibe igenis belehaltak.

Kik?
Hol, mikor?
Milyen vizsgálatokkal igazolták ezt?
Statisztikai adatokkal ha lennél szíves egy ilyen SÚLYOS vádat alátámasztani?

Ha nem tudod IGAZOLNI az állításodat, úgy te is csak egy piaci kofa szintjén locsogó, fecsegő HAZUG SENKI vagy. Ma már nem is az első közületek.

Tépjetek sorszámot.:((

Szimpla HITELRONTÁS, amit műveltek itt. Azt állítani és terjeszteni egy nyilvános felületen, hogy "be van tiltva", és hogy emberek meghaltak a biorezonancia miatt, az közönséges RÁGALOM.
Nem tudom, hogy a Ptk, vagy a Btk bünteti...de majd ti úgyis utána néztek.

Kezdődött a doktornővel.
Folytattátok tulajdonképpen az összes természetgyógyásszal, akik a biorezonancia - egyébként természetesen HIVATALOSAN ENGEDÉLYEZETT- biorezonanciás állapotfelméréssel foglalkozik.

Bármilyen meglepő is számotokra: a törvények még rátok is vonatkoznak. Jó lenne végre ezek közzé a keretek közzé szépen visszahúzódni, és befejezni az olcsó rágalmazást, és a hazugságok terjesztését. Még akkor is, ha számotokra nem elfogadható mások véleménye, tapasztalata.

Számomra meg az nem elfogadható, hogy embereket gyalázhattok, meg sértegethettek.
Hazugnak nevezhettek.
Hazudozhattok.

Kérdés, hogy MEDDIG?

Nektek nem kívánva jó egészséget, soha viszlát!:(((

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.27. 18:12:45

András: "Orvosi eljárás hatékonyságát pedig nem úgy szokás bizonyítani, hogy kiállítunk embereket egy színpadra, akik mikrofonba beszélve elmesélik a csodálatos gyógyulásukat."

Ha nem láttad volna, ez egy családias összejövetel volt. Senki, semmit nem bizonygatott. Egy gesztus volt, amivel a halálos betegségből gyógyult emberek megköszönték az életüket. (Mennyivel jobb, amikor a kórházi folyosókon dugdossák a betegek a borítékot az orvosok zsebébe?)

Általában így szokott kezdődni: egy szer, egy eszköz, egy módszer, stb hatékonyságát azoknak az elbeszéléseiből, a használat alatti/ utáni tapasztalataiból merítik, akik maguk is kipróbálták az adott dolgot. Igaz, ez nem volt tudományos kísérlet. (De ki mondta, hogy az volt?)
"Csak" az életből vett spontán tapasztalatok voltak. Szívvel-lélekkel, hálával és szeretettel. (Nem holmiféle amatőr színjátszókör...Aki ezt mondja, az nagyon beteg...)
Tapasztalataikat megosztották a nyilvánossággal is, én meg idehoztam. Hogy azoknak, akik hasonló helyzetben vannak, és küzdenek az életükért, esetleg egy alternatívát mutasson ez a lehetőség. Én nem ismerem őket, és nem fűződik semmilyen érdekem ahhoz, hogy a biorezonanciát népszerűsítsem. Én csak hálás vagyok az általa visszakapott egészségemért.

Csak szerettem volna elmondani, hogy nálunk hosszan tartó, ismeretlen eredetű betegségeket segített diagnosztizálni, majd terápiás javaslatot adott, segített a szervezet regenerációs készségét feljavítani, ami által végül meggyógyultunk. Számomra ez nem hit, hanem tapasztalat kérdése.

Nekem teljesen mindegy, hogy te, meg a haverjaid hiszik, elfogadják-e mindezt. ( Ez 20-ad 100-ad rangú kérdés számomra.) Nekem az a lényeg, hogy ha itt lehetőség nyílt a rossz tapasztalatok leírására, akkor tegyük mellé a jókat is. És ha valakinek szüksége lehet egy alternatív gyógymódra, annak legyen lehetősége mindezek ismeretében eldönteni, hogy kipróbálja-e ezt a lehetőséget, vagy inkább beáll a szkeptikusok közzé.

A kóklerektől, a jutalékrendszerben dolgozó "üzletkötőktől" persze én is mindenkit óva intek. Fontos, hogy jó kezekbe kerüljön az ember. Nem kell semmiféle lámpákat, készülékeket vásárolgatni otthonra, ment' Isten!
Ha valakinek felkeltette az érdeklődését ez a dolog, akkor keressen egy tapasztalt természetgyógyászt, akinek van jártassága az állapotfelmérés végzésében, és a terápiás javaslat elkészítésében, életmód tanácsadásban, esetleg lelki segítségnyújtásban.
Pár héten belül meg fogja tapasztalni azt a pozitív változást, amiről fentebb beszéltem, és beszéltek.
Sok sikert, jó egészséget kívánok hozzá mindenkinek!:)

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.27. 17:40:48

András: " A biorezonancia effektíve be van tiltva."

HAZUDSZ!!!!

Lássuk a jogszabályt, rendeletet! Amíg nem hozod ide, addig csak egy piaci kofa pletykálkodásának szintjéről fecsegsz.

Tedd ide a TÉNYEKET!

Ki tiltotta be?
Mikor történt mindez?
Mi volt a hivatkozási alap? (Konkrétan mi történt, stb...)
Nem azok az esetek érdekelnek, amikor
megbüntették azokat, akik nem tartották be az előírt jogszabályokat, és úgy hirdették a készüléket, ahogy a törvény nem engedi. (Ilyenekről én is tudok, és megvan róla a magam véleménye...)
Azt szeretném látni, hol van egy átfogó, MINDEN BIOREZONANCIÁS KÉSZÜLÉKRE, VAGY MAGÁRA A BIOREZONANCIA ELJÁRÁSRA vonatkozó rendelet, ami megtiltja ezt a természetgyógyászat keretein belül működtetett MÓDSZERT.

Mert ANBLOK azt mondani, hogy a biorezonancia "be van tiltva", ez szemen szedett HAZUGSÁG. És hitelrontás, úgyhogy ezt jó lenne befejezni.
NINCS ILYEN RENDELKEZÉS.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.04.27. 16:08:33

@Csilla2:
"Miért ne hinnék a biorezonanciás állapotfelmérés eredményeinek? Miért bíznék kevésbé a természetgyógyászat nyújtotta lehetőségekben, pl a biorezonanciában?"

Mert a biorezonanciát kitalálóknak nem érdeke, hogy meggyógyulj. Minél tovább vagy beteg, annál tovább kezelhetnek. Ha nem hat - ami persze nem is létezhet -, akkor ajánlanak valamilyen más nem működő dolgot. Rohadt drágák ezek a semmit sem érő műszerek; kellenek a lámák, hogy megvegyék, kellenek a lámák, akiken használják. Máskülönben nem jön vissza az ára.

"A gyakorlat szerint ebbe még senki nem halt bele."
Ez nem igaz, csak tagadják, mert ez az érdekük.
Ha valaki azért hal meg, mert biorezonanciával kezeltette a hasfájását - fel sem ismert vastagbélrákját a műtét helyett -, akkor igen is lehet mondani, hogy ebbe halt bele.

Jó kis társaság ez mind: összetartanak, csoportosan butulnak, nehogy kiderüljön, hogy nem ér semmit az egész.
Mennyivel könnyebb egyszerűnek és hiszékenynek lenni, mint valamibe energiát fektetni, megtanulni, megérteni és szembe menve a divattal, lemondani és nem használni...

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Karinthy-paradoxon · http://www.alltrials.net/ 2017.04.26. 19:29:01

@Hraskó Gábor:

Köszönöm, jól sikerült az előadás,
Tetszett, hogy a tények értelmezése és akkupunktúra személyes minősítése különvált.

Viszont a felvetett etikus tájékoztatás valószínüleg megbukna,
Mert nem hiszem,hogy a gyógyszergyártók könnyen elfogadnák, hogy
a migrén tablettáknál is fel kelljen tüntetni, hogy elbukott a szurkálással szemben.

Egyébként hasonló a probléma létezik a sebészet területén is.
( Sham Surgery en.wikipedia.org/wiki/Sham_surgery )

Például az ortopéd sebészet se jobb a sham ortopéd sebészetnél[1].

A kettős mérce vád elkerülése miatt
érdemes lehet kihangsúlyozni, a "big picture"-t,
és azt, hogy az nem csak az akkupunktúra problémája,
és hogy Hraskó Gábor az ortopéd sebészetnek se kegyelmez.

[1]
Sham Surgery in Orthopedics: A Systematic Review of the Literature (Pain Medicine 2016; 0: 1–15 doi:10.1093/pm/pnw164 )
Conclusions. This review suggests that sham surgery has shown to be just as effective as actual surgery in reducing pain and disability; however, care should be taken to generalize findings because of the limited number of studies.
ispi.evidenceinmotion.com/wp-content/uploads/sites/4/2016/08/Sham_Surgery_Orthopedics_Louw_PainMed_2016.pdf

Bejegyzés: Szkeptikus Klub: Akupunktúra vagy szurkálás?

Szilágyi András 2017.04.24. 19:26:02

@Csilla2: A biorezonancia effektíve be van tiltva, hiszen mivel soha senki nem bizonyította, hogy bármiféle gyógyhatása lenne vagy hogy alkalmas lenne diagnosztikára, így tilos is ezzel hirdetni, és ezek az eszközök csupán közérzetjavító, wellness eszközökként vannak regisztrálva. Nem véletlen, hogy a Gazdasági Versenyhivatal is alaposan végigbírságolta a biorezonanciát gyógyhatással reklámozó cégeket.

Konkrétan óriási szélhámosság a biorezonancia MINDEN formája. Orvosi eljárás hatékonyságát pedig nem úgy szokás bizonyítani, hogy kiállítunk embereket egy színpadra, akik mikrofonba beszélve elmesélik a csodálatos gyógyulásukat. Ez átlátszó marketingfogás, tipikusan a szélhámosok módszere.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Corvilupo 2017.04.24. 18:51:18

*nem értelmeset (pedig az is), hanem értékeset akartam írni

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Corvilupo 2017.04.24. 18:48:49

@Csilla2: Először is szeretném leszögezni, hogy nagyon élvezem ezt a kis vitát, és a 2017.04.24. 18:26:24-os hozzászólásod szinte teljesen rendeben van, sok értelmes gondolatot tartalmaz. (A probléma csak az, hogy a "hagyományos" orvoslás alapvetően ugyancsak az összefüggésekben, mindent a saját környezetében próbál vizsgálni, valamint minden alapvetése ugyanúgy a természetből származik. Csak bizonyítva is vannak.) Ott tévedsz, hogy a természetgyógyászatot mindannyian (általánosítás) és minden területén (általánosítás) elítéljük. A probléma csupán a bizonyítási kényszer hiánya arra hivatkozva hogy úgysem értjük meg.
A másik két kommentedben linkelt dolgokat két nap alatt átnézem (időhiány) és majd írok.
(Még egy apróság. Az IQ-n lovagolnod felesleges. Nem hencegtem, hanem tényként közöltem az egyik első (stílusában) unszimpatikus kommentedre. Sokat tanultam a mai vitából. Köszönöm.)

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.24. 18:47:25

Mindezeket persze számos kutatás előzte meg, amely biztonságosnak, hatásosnak ítélte ezeket a gyógyszereket.

Az én véleményem a gyógyszerek mellékhatásairól egyébként nem egyezik azzal, amit fentebb mondtál: (Az öregek nem figyelnek eléggé oda, "rosszul " szedik a gyógyszereiket..) Szerintem az a gond, hogy ha még valóban így is volt: a kutatási eredmények alapján hatásosnak, biztonságosnak volt ítélhető az adott szer, de a jelenlegi orvosi gyakorlatba valami komoly gond került. Méghozzá halálos.
Régebben azt tanították az orvosi egyetemen, hogy egy betegnek max 4 féle gyógyszer szabad felírni. Mára ez hová fajult? Gyakori, hogy egy beteg 10-16-18 féle gyógyszert is szed/nap. Ez BRUTÁLIS szerintem.(Egyébként amit nem gyógyít meg 4 orvosság, azt 14 se fogja- valószínűleg.)
Azok, amiket mi 2mellékhatásnak" nevezünk, ugyanolyan hatások, mint a többi. Csak mi "szelektáljuk2 a betegségnek megfelelően...hatás, mellékhatás. Egy gyógyszernek általában 20-30 -féle hatása van...akkor 10-18 gyógyszernek mennyi?

Ezek után nekem nem fogja senki megmagyarázni, hogy mi a biztonságos, és a nem biztonságos gyógymód.

Miért ne hinnék a biorezonanciás állapotfelmérés eredményeinek? Miért bíznék kevésbé a természetgyógyászat nyújtotta lehetőségekben, pl a biorezonanciában?
A gyakorlat szerint ebbe még senki nem halt bele. Az orvosok által felírt-"hiteles" gyógyszer kísérletek alapján forgalomba hozott- gyógyszerek mellékhatásainak viszont naponta ezrek esnek áldozatul.

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon

Csilla2 2017.04.24. 18:35:16

"Az Európai Bizottság 2008-ban készített hatástanulmányában említett szakirodalmi becslések szerint az ötödik leggyakoribb halálozási ok a gyógyszerek mellékhatásának tudható be."

www.patikamagazin.hu/cikk/index/16983

"Több mint 700 000 amerikai hal meg évente a kormány által szentesített gyógyszerektől, miközben az FDA és más kormányszervezetek a biztonságos alternatívákat ajánlók üldözésével keltik azt a látszatot, mintha védenék az embereket."

www.tenyek-tevhitek.hu/halalos-orvoslas.htm

"- A kórházi felvételek egyötöde gyógyszermellékhatások miatt következik be.
- A kórházi kezelések során a betegek kb. öt százalékánál lép fel valamilyen mellékhatás.
- Az Európai Unióban az ötödik leggyakoribb halálok a gyógyszer-mellékhatás (évente kb. 197 ezer haláleset).
- Az Amerikai Egyesült Államokban ugyancsak az 5. leggyakoribb halálok (évente 100 ezernél több haláleset).
- A gyógyszer-mellékhatások költségét az Európai Unióban évente mintegy 79 milliárd Eurora becsülik.
- A gyógyszerek 4%-át mellékhatás miatt vonták ki a forgalomból.
- Becslések szerint a gyógyszer-mellékhatások 30-80%-a elkerülhető (lenne)! "

www.farmakovigilancia.hu/node/6

Bejegyzés: Biorezonanciás vizsgálat a kamu egészségnapon