Újra hallatott magáról Gróf Spanyol Zoltán, egy állítólagos vízzel hajtott autó feltalálója. Ezúttal egy (2005-ben!) Nyíregyházán tartott előadásáról készült kisfilm keltett széles körben feltűnést az interneten. Nem új keletű témáról van szó, már több mint tíz éve nagyjából változatlan formában terítéken van, s a cáfolatok is rég ismertek. Most mi is leporoljuk egy kicsit, s közöljük Härtlein Károly egy régebbi írásának ma is érvényes részét:
2006-ban a MTESZ (Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége) székházában tarthatott Gróf Spanyol Zoltán előadást (az Építéstudományi Egyesület Bács-Kiskun Megyei Szervezete meghívása alapján).
Az előadás kb. 50 percig tartott. Kezdetekor felkerült az írásvetítőre a magyar szent korona képe, a kép megjelenésekor „Aki magyar, velem van!” felkiáltással kezdte az előadását Spanyol Zoltán, ami ebben a miliőben kissé szokatlan, itt tudományos tényeket szokás hangoztatni. Ezután egy látványos szemfényvesztés következett. Egy orosz gyártmányú hegesztőgéppel vasat olvasztott (az eszköz elektromos árammal vizet bontva hidrogént és oxigént állít elő, éppen a sztöchiometriai arányoknak megfelelően). A 2,5 kW teljesítményű hegesztőgéppel olvasztott és átlyukasztott egy vaslemezt, és megolvasztott egy porceláncsészét is. Az szinte senkinek nem jutott eszébe, hogy ha a konnektorból kihúzzák a hegesztőgépet, azonnal leáll a működése, és hogy elektromos áramot szolgáltató konnektor nem fog rohanni a vízhajtású autó mellett, főleg nem ingyen. Ezért mondom, hogy ez szemfényvesztés volt. Egyébként nagyjából ekkora egy hagyományos házi használatra szánt hegesztőtrafó teljesítménye is, és azzal is lehet lemezt lyukasztani, még sokkal vastagabbat is, mint azt láttam Spanyol Zoltántól! Az előadása egy laikusoknak szánt, szélsőségesen nacionalista szöveg volt, tele természet-tudományos képtelenségekkel. A neten van egy cikk, amely nagyon jól érzékelteti mindezt. Akinek van kedve gondolkodni, azok kedvéért megemlítem, hogy a „feltaláló úr” állítása szerint a vizet vízzé égeti el, és közben energia keletkezik!!! Csak azt nem volt hajlandó megmondani a kérdésemre, kérdésünkre (negyedmagammal, mindannyian fizikus végzettséggel), hogy mi módon. Azt viszont elmondta, hogy a szabadalom kritizálása bűncselekmény! Spanyol Zoltán értelmetlen fizikai fogalmakkal dobálózik. Azt állítja például, hogy a víz izotóp, holott csak kémiai elemek atomjaira értelmezhető ez a fogalom, víz és vízplazma esetén ez értelmetlen kijelentés. Biztos középiskolai fizikatudással kabarétréfának vélheti bárki Gróf Spanyol Zoltán érvelését. A legnagyobb szégyen nem ez volt; a szervező is védte őt: „itt termék ismertetés van és nem vita” - torkolt le mindannyiunkat –, „így tudományos kérdésnek helye nincs”. Pedig még szívesen megkérdeztem volna, hogy akkor mi a fenének az első feltöltés után víz, hiszen a kipufogóból kiáramló forró vízgőz lecsapatva ismét használható lenne az autó hajtására.
2006-ban két egyetem is elhatárolódott a találmánytól, erre azért volt szükség, mert a „feltaláló úr” többszöri felszólításra sem hajlandó a honlapján a megtévesztő szövegén változtatni:
Magyarországon a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium gödöllői intézete, a Miskolci Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem atomfizikus, plazmafizikus és motortechnológus tudósai is megvizsgálták. A német tudósok az „Urkunde” által adták az elismerést, a hazaiak véleménye „… a víz nukleáris energiáján alapuló technológiai eljárás új terminológiáját… annak fizikai megalapozottsága miatt el kell fogadni.” „A szabadalom tárgyát képező találmány megvalósítását… mind szakmai, mind gazdasági indokok alapján támogatásra messzemenően érdemesnek tartjuk.”
Úgy fogalmazta meg a találmány honlapján a „Kik vizsgálták meg a találmányt” c. fejezetet, hogy az érthető úgy is, hogy a Műegyetem elismerő véleményt adott.
2001-ben írtam az első cikket a témában, akkor csak a fizikusok számára, és beszéltem először erről a témáról. Akkor még naivan, viccelődve, De azóta, évek óta „A NAGY NEMES” természettudományos képtelenségre gyűjtöget, és szélhámos módon elveszi pénzünket. Vágták már azt is végső érvként a fejemhez, hogy nem ő az egyetlen, aki ezt teszi. Én csak a fizikával kapcsolatos dolgokba ártom magam. Úgy érzem, ehhez értek. Azok, akik azt hiszik, vagy azt terjesztik, hogy irigylem a „páratlan nagy hatású, az egész emberiség energiagondját megoldó feltaláló” sikerét, szeretném, ha tudnák: nem irigylem. Cikkemet azért írtam, mert évek óta az adófizetők személyi jövedelemadója 1 százalékát gyűjtögeti Spanyol Zoltán. Ami persze nem tilos, sőt jogilag teljesen rendben van, hiszen az alapítvány 2000 óta működik, és törvényeink ezt lehetővé teszik. Ami nincs rendben, hogy a hazai sajtó bennünket számtalan esetben félreinformál, és így egy csaló szélhámos malmára hajtja a vizet, akarom mondani zsebébe az adóforintjainkat.
Härtlein Károly
BME Fizikai Intézet
(Az eredeti, teljes cikk itt olvasható: szkeptikus.bme.hu/spanyol/vizauto.html)
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gróf Spanyol Zoltán vízautója 2011.09.07. 18:30:53
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Geza16V 2011.03.10. 09:29:58
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 09:33:11
Geza16V 2011.03.10. 09:47:43
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 09:52:11
akkor is bezárták, akik hangosan merészeltek másban hinni
:o
azt hittem az itteniek olvasni azért már tudnak
bedőltem egy hitnek :((
..vagy csak a gondolkodás nehéz?
ß[
Geza16V 2011.03.10. 10:15:20
Szerintem te túl sok hitnek bedöltél. Nem hinni kell, hanem gondolkodni és kételkedni. Ugy látszik, ez neked valóban nehéz.
Goompah 2011.03.10. 10:32:59
www.youtube.com/watch?v=dHxkGN721Yo&feature=player_detailpage#t=74s
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:38:17
én ebbe a mocsárba nem kívánok leszállni, jó szórakozást hozzá
Geza16V 2011.03.10. 10:44:42
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:47:28
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:48:06
Geza16V 2011.03.10. 10:51:19
Tegyük fel egy gondolatkísérlet erejéig, hogy értesz valamihez. Te szeretnéd, ha mindenféle jöttment bombázna a területeden a marhaságaival, és neked kellene mindröl bebizonyítani, hogy nincs igazuk?
Elöbb-utóbb belehülyülnél, ha nem lennél már alapból is csökkent értelmü.
De úgy látszik, a gondolkodás tényleg nem az erösséged...
Szkeptikus Blog · http://szkeptikus.blog.hu 2011.03.10. 12:08:10
www.rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/121007
Cecan Basescu 2011.03.10. 12:36:45
Tengeralattjáró a Dunában?! Ja, ok.
Goompah 2011.03.10. 14:31:05
Ugyan miért ne? Ezek a tengeralattjáról pontosan azon az elven működnek, amelyet már Isaac Asimov is leírt a Fantastic Voyage c. sci-fi regényében, amelyben egy kisebb tengeralattjárót olyan picire zsugorítottak, hogy be lehetett fecskendezni egy ember véráramába. Ez lényegében nem más, mint a kosmológiai infláció megfordítása, a pí-kappa térzsugorítás. Asimov meg nem írhatott butaságokat, hiszen biokémikus volt. Na meg a robotok azóta is az általa felállított 3 robotikus törvény alapján működnek szerte a galaxisban.
Az meg természetes, hogy a nagyhatalmak nem fogják az orrunkra kötni a legújabb fejlesztéseiket. Szeritem az Echelon is puszta félrevezetés, a valódi szerkezetek már bennünk vannak, mesterséges vírusok formájában a levegőn át szívjuk magunkba őket.
Goompah 2011.03.10. 14:33:10
Bocs, ehhez inkább a következő írásmód illik: mesterséges vírusok formályában.
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 15:45:43
www.youtube.com/watch?v=9z3z1sftowg&tracker=False
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 15:58:04
www.youtube.com/watch?v=Z_UHixEy7xU&tracker=False
de mi ennek a magyerázata?
valami remanencia vagy mi?
carl badog 2011.03.10. 17:12:19
maycontainnuts 2011.03.10. 18:08:37
index.hu/tudomany/kornyezet/2011/03/10/a_pillanatok_alatt_megfagyo_viz_titka/
:)
Goompah 2011.03.10. 18:25:50
fordulo_bogyo 2011.03.10. 19:20:13
Tom Benko 2011.03.10. 19:47:29
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 19:49:40
arra célzol, hogy "bizonyítsam" be, hogy a tudomány nem tud mindent a világról, mert anélkül ti egyszerű hívők biztosak vagytok benne, hogy mindent tud?
Tom Benko 2011.03.10. 19:56:13
Goompah 2011.03.10. 19:58:30
Tom Benko 2011.03.10. 20:01:49
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 20:05:07
hogy érted, hogy nem tud mindent?
itt sokan olyan magabiztosan osztják az észt a tévedhetetlen tudomány álláspontjáról...
hogy lehet akkor az, hogy nem tud mindent? kizárt :x
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:07:32
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:08:30
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:12:11
a problémám a mágnest nem tartalmazó "kapcsolásokkal", ahol mintha megmaradna az áram lekapcsoláasa után a fluxus... :-O
fordulo_bogyo 2011.03.10. 20:12:33
Miert erdekel teged, hogy talaltad?
fordulo_bogyo 2011.03.10. 20:17:10
Ha a masik vasmaggal raktad volna ossze, akkor az lett volna stabil, es nem vonzotta volna az elsot.
Akarhanyszor szerszedheted es ujra osszerakhatod, amelyik kort zarod elobb, az a stabil kor.
Goompah 2011.03.10. 20:26:58
Goompah 2011.03.10. 20:34:52
Lamia 2011.03.10. 21:35:48
Kell egy ilyen a vízautóba. A vízesés alá lehet szerelni egy pici vízerőművet, ami termeli az áramot a vízbontáshoz.
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.03.10. 21:37:32
Mutass már egy kommentet, amiben valaki amellett teszi le a voksát, hogy a tudomány tévedhetetlen! Nem fogsz tudni, mint ahogy semmit sem tudsz, csak álszenten kötözködni.
Már eleve a mások szájába adott megfogalmazásod is baromság. A tudomány az nem egy ítéletalkotó valami, ami hol téved, hol igaza van. Az egy módszertan, amivel az emberek által gyártott elméletek ellenőrizendők, hogy amennyire csak lehet, elkerüljük a téveszmékre épített következtetéseket. Egy módszertan nem tud tévedni, az olyan, amilyen.
Te pl. utálod, amiért a szívednek kedves hiteket kacagva megalapozatlannak tartja. Sajnálunk emiatt. Higgy nyugodtan abban, amiben akarsz, de ne várd, hogy sok követőt toborzol itt. Vagytok elegen, menj vissza az akolba. :)
Tom Benko 2011.03.10. 22:27:43
Geza16V 2011.03.11. 14:31:49
carl badog 2011.03.11. 16:03:30
bioLarzen 2011.03.11. 16:12:32
És aztán az "értelmesebbje" bizonyítására linkelsz egy kurucinfós oldalt???
Már megbocsáss... :D :P :D
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:15:41
Mindenki elhiszi azt amit az iskolákban tanítanak? Ha anno Tesla hitt volna a fizika tanárának, hogy nem lehet csinálni váltóárammal működő motort, akkor neki se áll, de szerencsére a saját feje után ment. Az akkori fizika olyanokat is tanított, hogy a levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet. Vajon a mostani fizikai tudásunk mindent meg tud magyarázni? "
Szia,
ilyen alapon akár ki is ugorhatnál a huszadikról, mert a biológiatanárnak meg az orvosnak se kell hinni, hogy nem bírja ki az ember. Meg a ciánkálit meg a benzolt is megihatod, mert a kémiatanárnak se kell elhinni, hogy belehalsz...
Én valahogy mégse ajánlanám egyiket se.
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:18:45
Ez alapszinten büntet :D
Amúgy erről sokat beszélgettünk anno tesómmal, hogy egy-két ősrégi "technológiának" a keletkezése érdekes sztori lehet - pölö, hogy kinek jutott eszébe először, hogy a gabonamagvat megőrölni, majd azt ezzel-azzal összerakva tűzbe berakni - az egy finom dolog lehet :)
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:22:25
Csak a valószínűsége kicsi. Erre mondat anno egy tanárom, hogy ha fogunk 1000 scrabble-nyi betűkockát, berakjuk egy nagy zsákba, majd véletlenszerűen elkezdjük kiszedegetni a betűket, annak a valószínűsége, hogy egy értelmes mondat jön ki, nem nulla... Tehát nem mondhatni, hogy kizárt.
De azért nem kötnék rá fogadást, hogy sikerül :D
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:24:55
Bazzzz :D :D :D
bio
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.03.11. 16:27:35
bioLarzen 2011.03.11. 16:28:29
Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új.
bio
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.11. 17:42:54
most megint megpróbálok lassan fogalmazni, mert láthatóan nehéz a felfogásod
ha van olyan dolog amit nem tudsz a világról, akkor semmiről sem jelenhetsz ki valamit határozottan, mert lehet, hogy nincs igazad
hisz lehet, hogy éppen az esik bele a nemtudásodba
vagyis nem mondhatod, hogy biztosan nincs vízautó, szeretet, biorezonancia, isten, eszkimók mivel valójában fogalmad sincs róla
az eddigi tudásod szerint hiába lapos a föld, vagy oszthatatlan az atom, elképzelhető, hogy az mégsem úgy van
mivel van amit még nem tudsz, és az új ismeretek fényében ez megváltozik
ha mégis ragaszkodsz ehhez a (nem)tudáshoz, és fikázol mindenkit, aki ebben kételkedik, azzal csak azt igazolod, hogy egy elvakult fanatikus vagy
érted ezt?
Goompah 2011.03.11. 21:54:04
"Ha anno Tesla hitt volna a fizika tanárának, hogy nem lehet csinálni váltóárammal működő motort"
Egy fizikatanár mióta képviseli a fizika mint tudomány állását?
"Az akkori fizika olyanokat is tanított, hogy a levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet."
Gyakorta felhozott dolog, kár, hogy eddig senki nem tudott olyan korabeli fizikakönyvet prezentálni, amelyben ez állt volna. Lord Kelvin szavait meg rendszeresen félremagyarázzák.
"Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új."
Nem egészen ugyanaz, de egy oxidban, pl. CO2-ben simán elégethetők egyes anyagok. Ettől persze a víz elégetése nem lesz kisebb marhaság.
bioLarzen 2011.03.11. 22:34:20
De akkor már nem a CO2-t égeti el. Ez, persze, mondjuk, inkább nyelvfilozófiai kérdés :)
bio
ment_a_lista 2011.03.11. 22:48:40
"Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új."
Lehetséges. A víz elégethető fluorgázban. Gondolom Gróf Kókler nem ezt csinálja :-)
Tom Benko 2011.03.11. 23:43:33
Lehetséges-e, hogy van biorezonancia? Tisztázzuk először is, hogy mit értünk alatta. Az élő szervezetek ugyanis rengeteg rezgési folyamattal rendelkeznek, élő ember esetében ilyen a szívverés. Ezzel lehet rezonálni, aztán csodálkozunk a ritmuszavaron. Ha azonban a színes polarizált fényre gondolsz, akkor eleve felmerülő kérdés, hogy a fény alapvetően elég kicsi energiája mekkora hatást fejtene ki a szervezetre. Továbbá miért pont az a szín (honnan tudjuk?), és miért pont az adott polarizációs síkú.
A vízautó esetében már maga az elv is súlyosan képtelenség. Tökéletesen ellentmond minden tapasztalatnak
Szeretet? Pszichológiailag megfogalmazható, biokémiailag mérhető változásokkal jár. Ennyiben természettudományos. A többi része nem igazán..
Isten? A létezésének feltételezése bármelyik istenség esetében teljesen szükségtelen. Felőlem akár lehet is, a valóság attól még nem fog változni.
Eszkimók? Igen, léteznek. Több bizonyíték is szól mellettük. Amúgy miért pont az eszkimók?
Még egyszer mondom, hogy megértsd: Ha van ismeret, amit bizonyítékok támasztanak alá, akkor azon nem nagyon fog változtatni az, amit még nem tudunk. Legfeljebb pontosítani.
A megszerzett tudáshoz ragaszkodom, és sajnálom azt, aki ezt nem érti.
Tom Benko 2011.03.11. 23:44:42
ment_a_lista 2011.03.12. 00:47:53
Attól függ miféle definíció szerint. Amit én ismerek az szerint az éghető anyag (gyorsan) reagál az oxidálószerrel.
en.wikipedia.org/wiki/Combustion
Geza16V 2011.03.12. 02:28:16
Goompah 2011.03.12. 02:42:51
Nem is azt írtam, hogy a CO2-t égeti el. Hanem azt, hogy "egy oxidban, pl. CO2-ben simán elégethetők egyes anyagok". Szerintem ez nem nyelvfilozófia, csak pontos megfogalmazás kérdése.
@ment_a_lista: Az égés és az oxidáció fogalma nem azonos. Az égés a hétköznapi nyelv szava, oxigénnel való reakció. Az oxidáció az oxidációs szám növekedése, és az oxidálószer nem feltétlenül oxigén, lehet pl. fluor, ahogy említetted a példádban.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.12. 06:56:36
még egyszer leírom, hátha...
azért nem jelentheted ki biztosan, hogy a föld lapos, az atom oszthatatlan, nem létezik: szeretet, eszkimó, vízautó, biorezonancia, homeopátia, isten... HA nem tudsz mindent a világról, MERT lehet, hogy ezek mégis léteznek, csak te épp arról nem tudsz
érted ezt?
persze ha a tudomány már mindent tud a világról, és sosem téved, akkor nyilván tehetsz határozott kijelentéseket, épp az előbbiek okán
KenSentMe 2011.03.12. 11:11:30
Lehetséges, hogy az itt közölt poszt minden szava igaz és a következtetései helyesek? Lehetséges, hogy a homeopátia soha, egyetlen esetben sem működött? Lehetséges, hogy a vízautó már lánykorában sem volt életképes terv, csalás az egész? Lehetséges, hogy a biorezonanciának az alapvetései is hülyeségek? Lehetséges, hogy a szkeptikusok tökéletesen teszik azt, amit tesznek, hogy a mozgalom céljai igazak, és az a kampány, amit folytat a kóklerek ellen, az minden szempontból jogszerű és indokolt? Lehetséges, kedves wmiki? Lehetséges, hogyha ezt nem csinálnák, az egyfajta bűn volna? Lehetséges, hogy az a helyes magatartás, hogy a szkeptikusok fellépnek a kóklerség ellen?
Persze ha mindenről tudsz mindent és sohasem tévedsz, akkor tehetsz ezekről határozott kijelentéseket, de addig nem jelentheted ki azokról, akik ezeket állítják, hogy nincs igazuk, mert ez csak a te indokolatlan magabiztosságod.
(Ha következetes akarnál maradni a logikádhoz, el kéne fogadnod, hogy semmiről sem lehetségessel kapcsolatban nem vagy birtokában a cáfoló magabiztosságnak, egyszerre kéne tehát elfogadnod a homeopaták véleményét és a szkeptikusok véleményét, valahogy úgy, ahogy a buddhisták elfogadják a világot a kisszobában ülve, békében - nem értem, miért képviseled magabiztosan az álláspontodat, mikor simán lehet, hogy nincs igazad. Lehet, hogy nincs igazad?)
maycontainnuts 2011.03.12. 11:33:13
Nem, mert tudok egy gépről, ami megsemmisítette őket.:)
Akárcsak a homeopátiát:
szkeptikus.blog.hu/2010/11/02/befellegzett_a_homeopatianak_1
maycontainnuts 2011.03.12. 11:56:20
De csak a G-vel kezdődő nevű személyek poénjait ölöm:)
Q-in-Law 2011.03.12. 12:54:31
Geza16V 2011.03.12. 13:06:05
A minap egy négykerekü dobókocka mögé ragadtam be kocsival, ez volt a hátára matricázva: www.zoldpont.hupont.hu/
Ez se gyenge... Égéskatalizátor...
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.12. 15:20:35
Pedig biztos, hogy ha lenne egy épkézláb vízkocsi, az csakis tiszta vízzel mehetne, mert a szennyezett víz vagy tengervíz egyéb tartalma - ásványi anyagok, kosz, meg mindenféle mesebeli lóf...sz - lerakódna a csodakocsiban, ami pedig biztos nem tenne jót, a motornak...
Milyen elmebeteg kor lenne az, amibe a kocsid több vizet fogyaszt egy nap, mint te...
Tgr 2011.03.12. 16:50:18
Gróf Spanyol feltalált valami működőt, és pontosan tudja azt is, hogyan működik. Sajnos a szkeptikusok nem igazán értik találmányának lényegét, és ezért nem is tudják kellően értékelni azt, pedig a maga nemében zseniális: gróf Spanyol feltalálta a hülyeséggel hajtott autót.
Találmánya képes az emberi butaságot pénzzé konvertálni, és ennek a pénznek egy részét a butaság újratermelésére fordítja (100% feletti hatásfokkal), a másik részéből (többek között) benzint vásárol, amivel hajtja az autóját. Nem túlzás azt mondani, hogy gróf Spanyol feltalálta az örökmozgót: úgy tudja megcsapolni a null-IQ-ponti energiát, hogy annak a mennyisége közben egyáltalán nem csökken.
Az egyetlen ok, amiért találmánya egyelőre nem forradalmasította a közlekedést, annak rendkívül környezetszennyező voltában keresendő: a technológia jelen szintjén a butaság biztonságos tárolása sajnos nem megoldható.
gothmog 2011.03.12. 17:36:28
pounderstibbons 2011.03.12. 18:05:33
Szerintem nagyon korrektül összefoglaltad.
Csak annyit tennék hozzá, hogy Gróf Spanyol módszere egy piramisjáték is egyben, mivel egy IQ-negatív személy általában nem képes a pénztárcájából több Grófot eltartani, csak fordítva.
És a szkeptikusok nemcsak értik Gróf Spanyol és Tsaik találmányainak működési elvét, hanem néhanap kifejezetten sajnálják, hogy nem eléggé erkölcstelenek az alkalmazáshoz maguk is.
Így kénytelenek jövedelmüket egyéb, tisztességesebb forrásokból pótolni és csak szabadidejükben foglalkozni hülyeségekkel, ráadásul akkor is ingyen.
gothmog 2011.03.12. 19:02:52
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.12. 19:18:18
Tom Benko 2011.03.12. 22:27:56
Megismétlem a többit is, előbb-utóbb csak megvilágosodsz:
Lehetséges-e, hogy van biorezonancia? Tisztázzuk először is, hogy mit értünk alatta. Az élő szervezetek ugyanis rengeteg rezgési folyamattal rendelkeznek, élő ember esetében ilyen a szívverés. Ezzel lehet rezonálni, aztán csodálkozunk a ritmuszavaron. Ha azonban a színes polarizált fényre gondolsz, akkor eleve felmerülő kérdés, hogy a fény alapvetően elég kicsi energiája mekkora hatást fejtene ki a szervezetre. Továbbá miért pont az a szín (honnan tudjuk?), és miért pont az adott polarizációs síkú.
A vízautó esetében már maga az elv is súlyosan képtelenség. Tökéletesen ellentmond minden tapasztalatnak
Szeretet? Pszichológiailag megfogalmazható, biokémiailag mérhető változásokkal jár. Ennyiben természettudományos. A többi része nem igazán..
Isten? A létezésének feltételezése bármelyik istenség esetében teljesen szükségtelen. Felőlem akár lehet is, a valóság attól még nem fog változni.
Eszkimók? Igen, léteznek. Több bizonyíték is szól mellettük. Amúgy miért pont az eszkimók?
Egyébként, ha már itt tartunk: Hogyan vizsgálnád az általad felsoroltak létezését vagy nemlétezését?
És még egyszer elmondom: A problémáid a tudomány megszerzett ismereteit érintik, tehát vizsgálhatóak és adható rájuk válasz. Ez az, amiből rosszul generalizálsz. Ne tedd, rossz módszer.
Tom Benko 2011.03.12. 22:31:08
algi 2011.03.13. 10:05:41
Goompah 2011.03.13. 11:55:35
Lásd itt: @Goompah:
Pl. a hidrogén és a fluor reakciója oxidáció, de nem égés. Afféle "minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár" dolog.
Szerintem wmiki nem olyan hülye, csak élvezi, ahogy mindenki erőlködik azzal, hogy megértessen vele dolgokat, miközben ő egy-egy sablonválasszal "porrá zúzza" a vitapartner érveit.
Michio Kaku: Physics of the Impossible - A Scientific Exploration of Phasers, Force Fields, Teleportation and Time Travel
Érdemes elolvasni a könyvet, ahogy Kaku többi könyveit is. Wmikinek is javasolnám az elolvasásukat, de ő úgyis mindent tud, viszont nem vagyok meggyőződve arról, hogy megvannak a szükséges angol nyelvi ismeretei. Pedig egy átlagos regény elolvasásához alaposabb angoltudás kell, mint egy fizikai ismeretterjesztő könyvéhez.
Geza16V 2011.03.13. 12:56:03
Goompah 2011.03.13. 16:34:51
similarthings 2011.03.14. 11:03:39
én ebbe a mocsárba nem kívánok leszállni, jó szórakozást hozzá”
Mi van mikike, most már lopsz kifejezéseket is? Legalább erreddetti legyél már.
És az is milyen lúzer, hogy állandóan beakad a lemezjátszód.
Ejnye-bejnye kis csúnya-búnya morci mocsári trollocska…
Elég mocskos vagy már, nem kell összesarazni magad. Menj inkább statiszta továbbképzőre. ;D
similarthings 2011.03.14. 11:11:59
"@Tom Benko: tomika....
még egyszer leírom, hátha...
azért nem jelentheted ki biztosan, hogy a föld lapos, az atom oszthatatlan, nem létezik: szeretet, eszkimó, vízautó, biorezonancia, homeopátia, isten... HA nem tudsz mindent a világról, MERT lehet, hogy ezek mégis léteznek, csak te épp arról nem tudsz
érted ezt?
persze ha a tudomány már mindent tud a világról, és sosem téved, akkor nyilván tehetsz határozott kijelentéseket, épp az előbbiek okán"
Aha mikinyingecske, akkor elhiszed én vagyok a te mestered. Borulj már le előttem légy szíves.
Mert én vagyok Brácó!
Ez komolyan írom, ez az oka hogy ennyi mindent tudok rólad...
Érzem hogy kicsiny a te hited bennem. Mert most elvakult vagy és nem hiszed el amit üzenek neked látatlan és láthatatlan. De én meg akarlak gyógyítani, mert nagy ám a te betegséged.
Te állandóan ellenálsz, nem adod át magad a gyógyító energiáknak.
Sok tebenned a rossz, állandóan vitatkozol holmi szkeptikusokkal. Ez a rossz áthatja a mindennapi életed, már csak ennek élsz.
Mi lesz így véled?
nordi77 · http://paramoral.eu 2011.03.16. 12:03:49
hát, én erre gondoltam....
..."Sok tebenned a rossz, állandóan vitatkozol holmi szkeptikusokkal. Ez a rossz áthatja a mindennapi életed, már csak ennek élsz...."
Agyar 2011.03.17. 13:04:58
pounderstibbons 2011.03.17. 13:43:10
Szerintem a Japán erőművekben kieső reaktorok teljesítményét könnyedén lehetne az ott amúgy is bőségesen található víz égetésével pótolni...
A túlnépesedést, az időgépet és a fénysebesség feletti utazást ne oldjuk meg már ma?
Ezeknek azonnal nekilátunk, amint a Paksnyi létesítmény esetleges leállítását követő energiaveszteség pótlását kevesebb pénzből és károsenergiakibocsátásból megoldod, mint az atomerőmű.
Vagy legalább találj ki valami új energiatermelési módot amivel legalább egy iPodot fel lehet tölteni, és nem a tudományos ismerteink a forrása, hanem valami gyökeresen eltérő dolog.
ui:
Üdvözöllek a blog.hu csodálatos világában!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.17. 15:55:14
www.origo.hu/tudomany/komment/20110309-vizauto-vizmotor-miert-nem-mukodhet-csak-vizzel-a-motor.html?cmnt_page=1
azért látszik, hogy az index olvasók jobbára értelmiségi, liberálisok, akik tudják, hogy a tudomány sosem téved, és minden biztos benne
az origo-ra viszont egy csomó eretnek ír, akik kételkednek ezekben a szent igazságokban :((
hová jut a világ, lassan mindenki szabadon hisz abban, amiben akar????1
mi lesz a következő, az atom nem is oszthatatlan???++++
Haibane 2011.03.17. 16:31:34
MosoMasa 2011.03.20. 23:16:50
Én pl. hiszek benne, hogy egy D eb*l vagy.
De ha már itt járunk a hitnél, meg a szabad hitnél: Te miért nem fogadod el azt, hogy vannak akik a te véleményed ( hited ) ellenére a tudományban hisznek?
He?
Hadd higgyenek már abban amiben akarnak, nemdebár?
Vagy a szabad hit csak a ..., hogy ne mondjam kik joga, kiváltsága?
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.03.31. 00:07:18
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.05.07. 12:16:41
Az sem logikus, ha Gróf Spanyol Zoltán a "vízégőjével, vízautójával" annyira segíteni akar a magyaroknak, akkor miért nem választja a legpraktikusabb és legcélszerűbb a megoldást? Adja el a találmányát jó sok pénzért bárkinek külföldön, csak olyan feltétellel, hogy Magyarország területén szabadon fel lehet használni. Mert nekünk ajándékba adja. Persze ezt nem fogja megtenni, mert manapság már ritka az olyan hülye ember, aki a kőleves receptjéért pénzt adna. Mert az állítólagos találmánya szerintem éppen ugyanolyan képtelen ötlet, mint aki a kőleves receptjétől remélné, hogy megoldódik az éhezés. Magyarán ez egy trükkös átverés, parasztvakítás.
Mit lehet tenni, hogy a paraszt észrevegye, hogy átverik és vakítják? Mert azon el sem gondolkozik, hogy ha 1 liter vízzel meg lehet tenni állítólag 100 km-t, akkor mi akadálya van annak, hogy a kipufogó csövet, amelyen vízpára távozik összekössék a vízbeszívó csővel és akárcsak az elefánt és a kisegér viccben, kész az örök élvezet, kész az örökmozgó.
vilagnezet.blog.hu/2011/03/03/grof_spanyol_zoltan_vizautoja
antirandom 2017.08.20. 21:17:39
Egy nálam eredetiben is meglévő, általa aláírt propaganda anyag szerint, Gróf S. Zoltán „csak úgy” beszorozta a fénysebességet kétszázzal (!) és ezen az alapon ígéri meg, a "A VÍZ NUKLEÁRIS EREJÉVEL HAJTOTT AUTÓ" elkészítését. Valójában a találmányi leírásának a címe nem vízelégetés, hanem „Hidrogénnel üzemeltetett motor” („Patentleírás DE PS 3630345). Csalás, hogy egy hidrogénnel üzemeltetett motort nevez a "víz elégetésével hajtott motornak". Nem igaz, hogy a "találmánya" révén a víz "atomenergiája" működteti a motort. Az általa mutogatott (szovjetek által sorozatgyártott?) kézi hegesztő készülék vízbontást végez a szokásos módon elektromos árammal, és az így keletkező hidrogént és oxigént begyújtja és égeti. Az elektromos árammal szétválasztott hidrogén és oxigén vízkomponenseket újra egyesítő égetéssel állítja elő a „szúró lángot”, amiben az acél is ég. (Innen lehet a többletenergia, az acél vagy egyéb anyag saját égéséből.) lásd HIHETŐMAGAZIN www.tejfalussy.com/regiweboldalak/www.aquanet.fw.hu/szoveg/erdekessegek.htm
Az utolsó 100 komment: