Újra hallatott magáról Gróf Spanyol Zoltán, egy állítólagos vízzel hajtott autó feltalálója. Ezúttal egy (2005-ben!) Nyíregyházán tartott előadásáról készült kisfilm keltett széles körben feltűnést az interneten. Nem új keletű témáról van szó, már több mint tíz éve nagyjából változatlan formában terítéken van, s a cáfolatok is rég ismertek. Most mi is leporoljuk egy kicsit, s közöljük Härtlein Károly egy régebbi írásának ma is érvényes részét:
2006-ban a MTESZ (Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége) székházában tarthatott Gróf Spanyol Zoltán előadást (az Építéstudományi Egyesület Bács-Kiskun Megyei Szervezete meghívása alapján).
Az előadás kb. 50 percig tartott. Kezdetekor felkerült az írásvetítőre a magyar szent korona képe, a kép megjelenésekor „Aki magyar, velem van!” felkiáltással kezdte az előadását Spanyol Zoltán, ami ebben a miliőben kissé szokatlan, itt tudományos tényeket szokás hangoztatni. Ezután egy látványos szemfényvesztés következett. Egy orosz gyártmányú hegesztőgéppel vasat olvasztott (az eszköz elektromos árammal vizet bontva hidrogént és oxigént állít elő, éppen a sztöchiometriai arányoknak megfelelően). A 2,5 kW teljesítményű hegesztőgéppel olvasztott és átlyukasztott egy vaslemezt, és megolvasztott egy porceláncsészét is. Az szinte senkinek nem jutott eszébe, hogy ha a konnektorból kihúzzák a hegesztőgépet, azonnal leáll a működése, és hogy elektromos áramot szolgáltató konnektor nem fog rohanni a vízhajtású autó mellett, főleg nem ingyen. Ezért mondom, hogy ez szemfényvesztés volt. Egyébként nagyjából ekkora egy hagyományos házi használatra szánt hegesztőtrafó teljesítménye is, és azzal is lehet lemezt lyukasztani, még sokkal vastagabbat is, mint azt láttam Spanyol Zoltántól! Az előadása egy laikusoknak szánt, szélsőségesen nacionalista szöveg volt, tele természet-tudományos képtelenségekkel. A neten van egy cikk, amely nagyon jól érzékelteti mindezt. Akinek van kedve gondolkodni, azok kedvéért megemlítem, hogy a „feltaláló úr” állítása szerint a vizet vízzé égeti el, és közben energia keletkezik!!! Csak azt nem volt hajlandó megmondani a kérdésemre, kérdésünkre (negyedmagammal, mindannyian fizikus végzettséggel), hogy mi módon. Azt viszont elmondta, hogy a szabadalom kritizálása bűncselekmény! Spanyol Zoltán értelmetlen fizikai fogalmakkal dobálózik. Azt állítja például, hogy a víz izotóp, holott csak kémiai elemek atomjaira értelmezhető ez a fogalom, víz és vízplazma esetén ez értelmetlen kijelentés. Biztos középiskolai fizikatudással kabarétréfának vélheti bárki Gróf Spanyol Zoltán érvelését. A legnagyobb szégyen nem ez volt; a szervező is védte őt: „itt termék ismertetés van és nem vita” - torkolt le mindannyiunkat –, „így tudományos kérdésnek helye nincs”. Pedig még szívesen megkérdeztem volna, hogy akkor mi a fenének az első feltöltés után víz, hiszen a kipufogóból kiáramló forró vízgőz lecsapatva ismét használható lenne az autó hajtására.
2006-ban két egyetem is elhatárolódott a találmánytól, erre azért volt szükség, mert a „feltaláló úr” többszöri felszólításra sem hajlandó a honlapján a megtévesztő szövegén változtatni:
Magyarországon a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium gödöllői intézete, a Miskolci Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem atomfizikus, plazmafizikus és motortechnológus tudósai is megvizsgálták. A német tudósok az „Urkunde” által adták az elismerést, a hazaiak véleménye „… a víz nukleáris energiáján alapuló technológiai eljárás új terminológiáját… annak fizikai megalapozottsága miatt el kell fogadni.” „A szabadalom tárgyát képező találmány megvalósítását… mind szakmai, mind gazdasági indokok alapján támogatásra messzemenően érdemesnek tartjuk.”
Úgy fogalmazta meg a találmány honlapján a „Kik vizsgálták meg a találmányt” c. fejezetet, hogy az érthető úgy is, hogy a Műegyetem elismerő véleményt adott.
2001-ben írtam az első cikket a témában, akkor csak a fizikusok számára, és beszéltem először erről a témáról. Akkor még naivan, viccelődve, De azóta, évek óta „A NAGY NEMES” természettudományos képtelenségre gyűjtöget, és szélhámos módon elveszi pénzünket. Vágták már azt is végső érvként a fejemhez, hogy nem ő az egyetlen, aki ezt teszi. Én csak a fizikával kapcsolatos dolgokba ártom magam. Úgy érzem, ehhez értek. Azok, akik azt hiszik, vagy azt terjesztik, hogy irigylem a „páratlan nagy hatású, az egész emberiség energiagondját megoldó feltaláló” sikerét, szeretném, ha tudnák: nem irigylem. Cikkemet azért írtam, mert évek óta az adófizetők személyi jövedelemadója 1 százalékát gyűjtögeti Spanyol Zoltán. Ami persze nem tilos, sőt jogilag teljesen rendben van, hiszen az alapítvány 2000 óta működik, és törvényeink ezt lehetővé teszik. Ami nincs rendben, hogy a hazai sajtó bennünket számtalan esetben félreinformál, és így egy csaló szélhámos malmára hajtja a vizet, akarom mondani zsebébe az adóforintjainkat.
Härtlein Károly
BME Fizikai Intézet
(Az eredeti, teljes cikk itt olvasható: szkeptikus.bme.hu/spanyol/vizauto.html)
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gróf Spanyol Zoltán vízautója 2011.09.07. 18:30:53
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
WildBear 2011.03.09. 09:34:21
Csak sajnos sok buta ember van, aki hisz az intelligens mosóporban, Isaura rabszolgaságában, és ebben a csalásban. Is.
Transylvanianmixedgrill 2011.03.09. 09:38:16
RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2011.03.09. 10:01:30
pici 2011.03.09. 10:24:52
Ki tudnád ezt fejteni kicsit hosszabban?
Előre is köszönöm!
Halfbreed 2011.03.09. 10:32:21
Ennek ellenére a Tisztelt Fizikus szerzőtől én például nagyon örülnék egy válasznak arra a kérdésre, hogy például név szerint Ki bizonyította be az energiamegmaradást, melyik évben és milyen kísérlettel, valamint nagyon szívesen olvasnék a válasza után egy kiveséző tanulmányt arról, hogy miért lehet mégis például olyan elektromágnest készíteni, aminek csak az indításához kell áramforrás, és annak lekapcsolása után milyen effektusnak köszönhetően működik mégis korlátlak ideig. Előre is köszönöm a Tisztelt Szerzőnek, ha megtisztel vele.
Bobby Newmark 2011.03.09. 10:36:21
Halfbreed 2011.03.09. 10:38:30
Giraffa 2011.03.09. 10:38:45
janper 2011.03.09. 10:39:38
Giraffa 2011.03.09. 10:40:18
pounderstibbons 2011.03.09. 10:41:06
Pontosan mire vagy kiváncsi?
Az hidrogén égése ugye gyors oxidáció, amikor a hidrogén oxigénnel egyesül.
Ebből lesz a H2O, magyarul víz.
Gróf Spanyol tényleg ezt használja ki, csak pofátlan módon elfelejti megemlíteni, hogy a vizet első lépésben szét kell választania hidrogénre és oxigénre (mert alapesetben a víz nem kifejezetten éghetőségéről ismeretes...).
Na ennek a szétválasztásnak az energiaköltsége jó esetben pont annyi (de inkább több) mint amennyit hasznosítani tud a felszabadult hidrogén vízzé égetését követő energiafelszabadulásból.
Aki ennek bedől, az vegyen ebből is:
9gag.com/gag/87212/
TheRminator 2011.03.09. 10:42:10
Halfbreed 2011.03.09. 10:42:41
Goompah 2011.03.09. 10:44:52
Vákuumenergiáról nem hallottál még? Ez a nagyszerű találmány épp vákuumenergiával megy. Azt kell kicsatolni, Egely professzor úr is megmondta, és most Spanyol professzor úr a gyakorlatban is igazolta, hogy működik a dolog. Remélem, kellőképp vigyáz magára, nehogy eltegyék láb alól.
Nem bontja a vizet, hanem fürtökre bontja a vízmolekulák elektronszerkezetét. A fürtökre bontás energiaigénye kisebb, az elégetéssel mégis megkapjuk az égéshőt. A hiányzó energia a szubtéren keresztül a nem látható (felcsavarodott) dimenziókból származik, ahogy azt a húrelmélet is leírja. Mivel az atommagok mérete kisebb, mint a felcsavarodott dimenziók mérete, így az energiamegmaradás törvényének megsértése nélkül lehetséges az energia kicsatolása, lényegében a miénkkel párhuzamos univerzumból. Ehhez még csak sokmillió fokos hőmérséklet sem kell, csak tanulámnyuozni kell Egely professzor úr műveit.
Aztán meg a vizet nem felmelegíti, hanem plazmát csinál belőle. Ehhez kevesebb energia kell, mint a hevítéshez, de amikor elégetjük a hidrogént és az oxigént, akkor megkapjuk az égéshőt. A keletkező vízpára ugyan elvisz némi hőenergiát, de az felhasználható a plazma előmelegítésére, vagy akár a kondenzációs kazánokban használt módon visszanyerhető. Így a folyamat nettó energiatermelő lesz, azaz önfenntartó. Erről beszélt Spanyol professzor úr is, ezt mutatta be működés közben.
Amúgy nem értem a hitetlenkedést. KOndenzációs kazánokból már hosszú ideje vannak 108%-os hatásfokúak, az is több 100-nál. Ez is csak azt mutatja, hogy az áltudományok nagyon elterjedtek, az energiamegmaradás törvénye elavult.
Megyek, mindjárt elkészítem és szabadalmaztatom is az örökmozgómat. Basszus, örökmozót nem engednek szabadalmaztatni, de majd elnevezem zárt ciklusú hidrotermikus plazmabontásos energiakicsatoló rendszernek.
:)
algi 2011.03.09. 10:46:01
:pFaza 2011.03.09. 10:48:21
Mindegy, most mea culpa-ként megosztottam ezt a cikket a nagyérdeművel, ne csak én okuljak.
Köszi a cikket!
Goompah 2011.03.09. 10:48:23
"név szerint Ki bizonyította be az energiamegmaradást"
Az már rég megdőlt, a fizikusok csak mantrázzák a megdőlt dogmákat. Bármely kazánboltban vehetsz 108%-os hatásfokú kazánt, ez a bizonyíték.
:)
Härtlein Károly 2011.03.09. 10:52:28
szkeptikus.bme.hu/spanyol/vizauto.html
Härtlein Károly
pounderstibbons 2011.03.09. 10:53:01
"aminek csak az indításához kell áramforrás, és annak lekapcsolása után milyen effektusnak köszönhetően működik mégis korlátlak ideig."
Ha a "korlátlak" nem nyomdahiba, hanem tényleg azt akartad írni, akkor még az is értelmesebb, mint a "korlátlan".
Azért megkérdezném, hogy az általad említett mágnes hol tekinthető meg?
És csak úgy önmagát járatja a végtelenségig, vagy azért tudna termelni még egy kis pluszáramot is közben?
Vagy konkrétan erre az átverősdire gondolsz?
en.wikipedia.org/wiki/Motionless_Electromagnetic_Generator
"The MEG has never been independently verified and there is no known working prototype."
Härtlein Károly 2011.03.09. 10:54:19
"Hogy miért maradt blőle nem tudom."
Ez a mondat helyesen:
Hogy miért csak maradt ennyi maradt belőle nem tudom.
Szarazinda 2011.03.09. 10:54:53
Ilyenkor mindig szépen lehet jönni az összeesküvlés-elméletekkel, el lehet mondani a Fókuszban, hogy van az egyik oldalon a nemzetközi nagytőke, a tuggyukkik, a másik oldalon az ő érdekeiket forradalmi, zseniális találmányukkal sértő szent magyar tudószsenik.
Néhány éve is volt egy hasonló manusz, pont valamelyik Fókusz szerrű kertévés műsorban, a narratíva tökugyanez volt, ugyanezzel a dumával jött Kovács Ádám a Celladamjával, az is belekeverte ugyanezt a konteót, satöbbi, satöbbi.
Ez mindig az ultima ráció, csak azért nem érvényesül, csak azért nyomják el szegényt a tuggyukkik, meg az amerikaiak, meg a nagytőke, mert ők magyarok, azok a másik oldalon meg idegenszívűek.
Röhej.
Mérges 1234 2011.03.09. 10:57:06
Olvastaok bele ebbe a cikkbe.
Egy dolog, hogy csúsztat, de olyan hatalmas hazugságokat állít.
Szürnyű, hogy egyáltalán a sajtó foglalkozik vele.
A Szovjetúnió tereületének 1/5-e dugárfertőzött.
Angliában millió számra kerül rádiókatív hulladék a tengerbe. (mértékegység nincs)...
A pali tök hülye, de jól elvan.
:pFaza 2011.03.09. 10:57:09
Ha már másik dimenzió, akkor hozzunk át inkább olyan lényeket onnan, akik nem finganak és fénysebesség-közeli sebességgel lehet bennük utazni :D
Jó, persze én csak annyira vagyok szkeptikus, hogy a mátrix első megnézése után fel mertem tenni azt a kérdést, hogy a hülye robotok miért nem inkább tehenek bio-energiáját használják fel az embereké helyett? Hiszen azoknak nem kell bemátrixolni csak egy sz*ros legelőt, aztán elvannak. Tehén-Neo meg nem igazán szítana lázadást.
:D
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 10:59:12
Mérges 1234 2011.03.09. 10:59:27
A kazános jó póén...
Mindig odabasz.
Annak idején meg is néztem, hogy van ez.
Aztán egyszerű a dolog, egy ősrégi kazántípus hatásfokát vették 100%-nak.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.03.09. 10:59:40
@Halfbreed: "Ki bizonyította be az energiamegmaradást"
Ki cáfolta? Dokumentált, megismételhető kísérletekkel?
pounderstibbons 2011.03.09. 11:00:15
Nah végre valaki aki szintén feltette ezt a kérdést!
Bár az embereknek se kellett volna szerintem a Mátrix, csak fura film lett volna, ahol Keanu egy fél négyzetméteres cellában vergődik és nem jut ki másfél órán keresztül, mert kívül van a retesz...
Áramlat_ 2011.03.09. 11:00:24
többféle hatásfok léteik ..
"A hatásfokot még jóval régebben a fűtőértékre vetítve határozták meg, amely a kondenzációs hőt nem tartalmazza. A kondenzációs kazánok megjelenésével egyes országok -látván az anomáliát - áttértek az égéshőre vetített hatásfokra. A legtöbb ország, így Magyarország is megmaradt a régi mellett. Az égéshő fogalma tartalmazza a tüzelőanyagból kinyerhető teljes energiamennyiséget, így az arra való vetítés felelne meg annak az elfogadott elvnek, hogy 100% feletti hatásfok nem létezik"
new.gazar.info/kondenzacios-kazanok.html
Mérges 1234 2011.03.09. 11:01:38
Tehén-Neo meg nem igazán szítana lázadást.
Ma sem keltem fel hiába.
Apám, d etényleg.
Mondjuk bennem is felmerült, hogy igen nehézkes módját választották az enrgiatermelésnek.
A termésetben az a csodálatos, hogy mindig törekszik az egyszerűségre.
pounderstibbons 2011.03.09. 11:05:44
"Tehén-Neo meg nem igazán szítana lázadást.
Ma sem keltem fel hiába."
Tévedés! Mehetsz aludni!:)
www.dailymotion.com/video/x1p1m8_karate-cow_creation
Bobby Newmark 2011.03.09. 11:06:14
uninterested 2011.03.09. 11:07:29
Mindenki elhiszi azt amit az iskolákban tanítanak? Ha anno Tesla hitt volna a fizika tanárának, hogy nem lehet csinálni váltóárammal működő motort, akkor neki se áll, de szerencsére a saját feje után ment. Az akkori fizika olyanokat is tanított, hogy a levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet. Vajon a mostani fizikai tudásunk mindent meg tud magyarázni?
Goompah 2011.03.09. 11:08:02
Bonee 2011.03.09. 11:10:03
azért létezik olyan mágnes amit csak felmágnesezni kell, mert van a szupravezetés jelensége, és egyáltalán nem sérül ilyenkor az energiamegmaradás törvénye, hiszen amikor felmágnesezzük energiát viszünk be, és ez marad meg a mágneses mezőben, a hűtőmágnesnek sem kell energia, mégsem lehet energiát nyerni belőle igaz?
en.wikipedia.org/wiki/Superconducting_magnet
Goompah 2011.03.09. 11:11:12
Na meg az is, hogy az embert is kell etetni valamivel, akkor nem lett volna egyszerűbb az élelmiszert - vagy amiből készítik - felhasználni energiaforrásként? Na de egy mesében, filmben ne keressük a hibátlan logikát, attól még jó volt a film.
Szarazinda 2011.03.09. 11:11:39
De ettől még csak egy vitaminkészítmény, és nincsen semmiféle összeesküvés ellene mondjuka kemoterápiás szereket gyártók részéről, pláne nem azért mert ő magyar. Szóval mindegyik ezzel jön, Magyarországon a new age sajátos módon keveredik a széljobberséggel, nem véltetlen, hogy a Magyarok Házában is rendszeresen tartanak mindenféle természtgyógyász-ezoterikus baromságokat.
Bonee 2011.03.09. 11:12:08
Goompah 2011.03.09. 11:14:52
"az a helyzet, hogy a korlátlan mágnesből látszik, hogy közöd sincs a fizikához"
Szupravezetővel készült mágnes miért nem jó? Abban elég sokáig kering az áram.
Bobby Newmark 2011.03.09. 11:15:27
Anyagot, anyagok tulajdonságait lehet így találni, szerkezetet nem. Puskaport feltalálhatod úgy, hogy "jé, mi ez a por? éghető? BAMM", de hogy gőzgépet úgy nem építesz, hogy "jé, henger, rakjunk alá tüzet... ANYÁD ez tol!" az tuti.
uninterested 2011.03.09. 11:18:28
papugaja 2011.03.09. 11:19:29
Remélem, a párhuzamos univerzumok lakói nem jönnek rá erre a trükkre, mert még a végén építenek egy baromi nagy kicsatolót, elszipkázzák az összes energiánkat, és akkor nekünk befagy a seggünk.
... vagy arra, hogy mi ellopkodjuk az ő energiájukat, mert még véletlen antianyagot küldenek ránk bosszúból.
uninterested 2011.03.09. 11:22:27
pounderstibbons 2011.03.09. 11:22:43
Tegyük fel, hogy valaki feltalálta az ingyen-energiát, de maga se érti, hogy hogyan működik. Ez szerintem akár védhető álláspont lenne, amennyiben:
-A feltaláló nem állítana folyamatosan égbekiáltó ostobaságokat.
-A gépe konkrét működését hajlandó lenne kísérlettel bemutatni.
-A működési elvet megosztaná legalább szegény magyar fizikustársainak egynémelyikével.
-Nem kunyerálna pénzt SZJA 1%-okból, amikor a ténylegesen működő találmány esetén sorba állnának előtte a befektetői csoportok. (Ha másért nem, akkor azért, hogy betömjék a száját némi kápéval, amíg még van olaj) :D
-Ha pedig tényleg annyira Nagy Magyar, akkor adja a találmányát az államnak. Ha működne a dolog, akkor hetente kapna szerintem egy Kossuth díjnyi lovettát.
Goompah 2011.03.09. 11:27:17
"mert még véletlen antianyagot küldenek ránk bosszúból."
Az lenne csudajó, az tényleg ingyen energia lenne. Mi itt vergődunk pár száz atomnyi antianyag előállításával, ők meg millió tonnaszám küldenék.
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 11:27:19
uninterested 2011.03.09. 11:28:25
Goompah 2011.03.09. 11:29:21
"akkor hetente kapna szerintem egy Kossuth díjnyi lovettát."
Ebben azért kételkedem. Jogászokkal sikerülne elrendezni, hogy egy fillért ne kapjon, mert pl. nem szabadalmaztatta.
Goompah 2011.03.09. 11:31:57
"azért érzed, hogy a fél világ a szobahőmérsékletű szupravezetésen dolgozik"
Nem beszéltem szobahőmérsékletű szupravezetőről. Na meg azzal sem lenne ingyen energia, igaz? Csak a tekercsek ohmikus veszteségét lehetne megspórolni. Plusz az örvényáramok okozta veszteséget, ha váltófeszültség van, de végső soron az is ohmikus.
papugaja 2011.03.09. 11:36:27
Pontosabban a gáz fűtőértékének standard meghatározási módszere az, ami ebből a szempontból elavult, mert nem számol a keletkező vízgőz (mint égéstermék) kicsapódásakor nyerhető, felszabaduló látens hővel (ami egyébként pont annyi, mint a víz párolgási hője, csak itt nem párolgás, hanem oxidáció útján kerül az égéstermékbe).
Bobby Newmark 2011.03.09. 11:36:35
Igen, jelenségekre lehet véletlenül rábukkanni.
Találmányt meg nem lehet véletlenül feltalálni.
Igen, amikor "feltalálták" az éket, akkor tudták, hogy hogyan működik: alárakják valaminek, azt' akkó' nem gurul el. Kurvabonyolult dolog, bizonyos csimpánz populációk is használják. (Kőéket, magok összetöréséhez. 4-5 év kell egy-egy majomnak, hogy megtanulja)
Amíg ilyen szinten fogalmad nincs a dolgokról, szerintem okosabban tennéd, ha inkább csöndben maradnál.
Goompah 2011.03.09. 11:38:56
uninterested 2011.03.09. 11:40:28
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 11:41:34
pounderstibbons 2011.03.09. 11:46:33
"Amikor feltalálták az éket, meg tudták magyarázni a működését?"
Képzelt riport egy ókori termékbemutatóról:
"Szombat délelőtt thébai földművesek és tudósok gyűrűjében Gróf Sumér Zoltán bemutatta az egyiptomi kultúra legújabb ékét, az Anyagelválasztási Nonpluszultrát(TM).
A bemutatón a feltaláló egy nagyobb méretű fadeszkával, egy érckalapáccsal és egy furcsa, háromszög keresztmetszetű tárggyal elbújt egy sátorba, ahonnan hangos kopácsolás hallatszott, majd hamarosan előbukkant a hosszában kettéhasadt fadarabbal.
Gróf Sumér ezt követően nem válaszolt kérdésekre, de előadta, hogy szükségesnek érzi a korszakalkotó találmányának további tökéletesítését a piacra dobást megelőzően. Ennek azonban akadálya, hogy a Fáraó tanácsnokai szerint találmánya értéktelen, az Alexandriai Könyvtár kiadott, majd letagadott szakvéleménye ellenére! Emiatt a jeléenlévők által adózott termények 1%-ára tartana igényt.
Elmondása szerint Egyiptom régi dicsőségének helyreállítása és a tutanhamoni reakció letörése miatt létfontosságú, hogy találmányát minél előbb kezdjék el alkalmazni a piramisok építésében, mert így minden korábbinál magasabb piramisok építhetők, sokkal gyorsabban. Találmányát az egyiptomiság utolsó reményének nevezte és kijelentette, hogy nem csak apróbb fákat képes vele kettéhasítani, de segítségével nagyobb sziklák, a Nílus deltavidéke , a sokak által feltételezett atomok, valamint a Vörös-tenger is szétválaszthatóvá válik a közeljövőben.
A konkrét működésről nem volt hajlandó részletekbe bocsátkozni, de megjegyezte, hogy több fűrészgyártó cég már életveszélyesen megfenyegette. Korbácsolással fenyegette meg azokat, akik azt a rágalmat terjesztik a háta mögött, hogy az Anyagelválasztó Nonpluszultra(TM), más ismert találmányokon alapulna.
A jelen lévő tudósok hangsúlyozták, hogy a találmány egyáltalán nem új, azt már évezredek óta alkalmazzák "ék" néven és be is mutattak néhány Gróf Suméréhez hasonló szerkezetet, azonban a színük több helyen eltért Gróf Sumérétől, amiatt (se) hiszünk nekik.
Mi, az Érdektelen hírügynökségnél alapvetően szkeptikusan állunk a témához, (legalábbis sokkal szkeptikusabban, mint a magukat "szkeptikus"-nak nevező tudósok), hiszen a langyos víz feltalálója se tudta pontosan, hogy működik a langyosvíz, mégis feltalálta, emiatt élvezhetjük áldásait nap-mint-nap.
Bobby Newmark 2011.03.09. 11:46:33
A jelenséget soha senkinek nem sikerült még felfedeznie. Ha nem tűnt fel, éppen ez a probléma, hogy a seggfej egy nem létező jelenségre épített alkalmazást.
Épp ezért lehet kapásból, gondolkodás nélkül elküldeni az ilyen kis seggfej grófocskákat a picsába.
Ugyanis ez úgy működik, hogy ha eddig ismeretlen jelenséget fedez fel valaki, akkor ELŐSZÖR elviszi a Nobel-díjat a felfedezéséért, AZTÁN már lesz elég pénze a találmányt megépíteni.
Nem úgy megy a dolog, hogy elkezd koldulni rögtön az alkalmazásra.
Az addig rendben van, hogy te képzetlen vagy és fejlődésképtelen, de azért ne ez legyen már a kötelező, ha szabad kérnem!
Goompah 2011.03.09. 11:46:53
pounderstibbons 2011.03.09. 11:49:46
Gróf Sumér előadását hangos "Aki Tomi, egyiptomi!" felkiáltással zárta, majd megevett két szem szárított kecskebékaszemből készült gyógyszert a magasvérnyomása ellen.
Bobby Newmark 2011.03.09. 11:51:55
uninterested 2011.03.09. 11:52:27
Halfbreed 2011.03.09. 11:54:12
@Bonee: Azt gondolom, hogy egy olyan pár centiméteres elektromágnesnél ami mindössze csak egyszerű lágyvasat valamint rézhuzalt tartalmaz és szobahőmérsékleten működik, nem célravezető szupravezetést feltételezni.
@hornos: A mellett, hogy "'közöm' sincs a fizikához" örülök, hogy felhoztad az LHC-t. Épp egy olyan gépet, amivel a személyes véleményem szerint úgy próbálják megtalálni a vizet a tengeren, hogy vízhullámokat vágnak ketté vízhullámokkal. Ehhez kapcsolódik, hogy a kvantummechanikát pedig sokkal célszerűbb lenne kvantumstatikának hívni, mert pillanatnyi kvantum-szintű állapotokat le tudnak írni vele, de folyamatokat nem - hogyan került egyik részecske "A" pontból "B" pontba. Több szempontból is kérdéses tehát, hogy jó irányba kutatnak-e.
@pounderstibbons: Nem a MEG-re gondolok, megtekinteni itt lehet az asztalomon. Külön köszönöm az intelligensen feltett kérdést, ezért amennyiben elfogadod felveszem veled a kapcsolatot, és nagyon szívesen elküldöm neked a darabot postán egy érthető ismertetővel együtt a technológia alapjairól ajándékba, ingyen. Érdekességképp ez ott kezdődik, hogy a mágnesesség mibenlétéről máig elfogadott tudományos álláspont téves, ezt korrigálva viszont nagyon könnyen a hangtalan és mozgó alkatrész nélküli mágneses hajtóművek alapjainál találja magát az ember. Kézzelfogható dologról beszélek.
Goompah 2011.03.09. 11:55:51
sniffí 2011.03.09. 11:56:02
Vagy hit világ támogatására fordított1%?
Ennek ismeretében,jól felmérhető az emberiség életképessége.
pounderstibbons 2011.03.09. 11:58:12
A találmánya akkor lenne valódi találmány, ha tartalmazna valami újdonságot.
De nem tartalmaz ilyet (vagy legalábbis nem hajlandó megmutatni) csak állít mindenféle zagyvaságot.
Húzza ki a készülékét a konnektorból, és igazolja, hogy nincs benne akksi se, amikor "égeti a vizet". Ha megcsinálja, esküszöm neki adom a adóm 1%-át.
Geza16V 2011.03.09. 11:59:34
uninterested 2011.03.09. 11:59:39
papugaja 2011.03.09. 12:00:55
Elektromos árammal gerjeszti a vizet (2 H+ és O2-)plazmaállapotig, aztán az szépen leadja az energiáját és visszaalakul h2o-vá.
Mint amikor felolvasztom a vasat, és lám, meggyújtja amit belemártok. És tiszta vas marad hátra, környezetbarát.
Mérges 1234 2011.03.09. 12:02:12
Minnél egyszerűbben valósítasz meg egy dolgot, de úgy, hogy még a céljának tökéleresen megfelel, annál biztosabban és megbizhatóbban fog működni.
uninterested 2011.03.09. 12:02:59
Nem a Gróf úr az egyetlen, aki állítólag úgy tudja alkotóelemeire bontani a vizet, hogy többletenergia keletkezik az elégetéskor ( Stanley Mayer pl. )
Goompah 2011.03.09. 12:04:16
Pedig nekem ebből is épp az jön le, amit írtam, égéshő versus fűtőérték.
"A 100% feletti érték pedig abból adódik, hogy a gyártók a hatásfok számításakor a befektetett energia érték alatt a földgáz fűtőértékét veszik figyelembe (ugyanúgy mint korábban). Ez az érték nem tartalmazza a "kondenzációs meleget", mert a "hagyományos" kazánoknál korábban az égéskor keletkezett nedvességtartalmat veszteségként értelmezték, és így ezzel nem is számoltak."
De ezen ne vesszünk már össze, a lényeget mindketten tudjuk. Ha az égéshőt vennék alapul, akkor 100% alatt lenne a hatásfok. Ha megnézed bármely oxidációs reakció energiamérlegét, a megadott energia az égéshőt adja ki, nem a fűtőértéket.
Bobby Newmark 2011.03.09. 12:08:35
De ez talán ne legyen már érv.
Vagy hogy gondolod?
1. Nem értem, hogy hogyan működik a porszívó.
2. A porszívó működik.
3. Nem értem, hogy hogyan működik a vízautó.
4. Jé, ez pont olyan, mint a porszívó, hát azt sem értem, hogy működik!
5. Tehát a vízautó működik.
Vagy mégis, hogyan?
Goompah 2011.03.09. 12:14:00
De az általa megadott működési elv alapján nem működhet. Nem mellékesen eddig egyetlen alkalommal nem demonstrálta, hogy több energiát ad le, mint amennyit a konnektorból felvett.
"én csak a magam egyszerű módján arra próbálom felhívni az olvasók figyelmét, hogy valami ami működik, de nem tudjuk, hogy hogyan, attól még egy létező dolog lehet."
Ez így van. De ezt azért óvatosan alkalmazd, és légy mindig nagyon gyanakvó, ha a maszlagot nemzeti mázzal öntik le, meg nem engedik a szerkezetet független szakértőkkel beméretni.
Plusz vedd komolyan a Bobby Newmark által írottakat. Egy találmány működhet egy még nem egészen ismert jelenség alapján, az elektromosságot is használtuk, mielőtt pontosabban tudtuk volna, micsoda. De az elektromosság jelenségén alapuló találmányok, szerkezetek működése mindig is egészen pontosan ismert volt. Spanyol professzor úr "találmánya" még ennek a követelménynek sem tesz eleget.
Bobby Newmark 2011.03.09. 12:14:42
Goompah 2011.03.09. 12:21:07
Na, azért jellemző, hogy a Műegyetemen olyan idegen nevű, idegen szívű emberek oktatnak és nyomják el a magyar nemzeti hazafiasch tudományt, mint pl. Härtlein. Vajon miféle idegen érdekek kiszolgálói ők?
És ők nyomják el a színmagyar Spanyol professzor urat. :(
(Nehogy komolyan tessék venni!)
KenSentMe 2011.03.09. 12:22:11
@uninterested: Vagyis itt valami olyasmihez jutunk el így, hogy Spanyol úr jobban érti az atomfizikát meg a plazmafizikát, mint a tudósok. És mi a legérdekesebb jelenség, amit a hatalmas tudásával ki tud találni, gondolkodóba ejteni mindenkit? Mutat egy orosz plazmavágót (amit lehet kapni a piacon pl.), aminek a működése manapság má érthető (hiszen azért is gyárthatták le a plazmavágót), a plazmafizika nagyon pontosan érti, hogy mi történik az eszköz működése közben. Örökmozgót, hidegfúziót ezzel még ember nem produkált. De Spanyol úr azt állítja, hogy ő ezzel mindkettőt megvalósította. Hogy hogyan? Arra nincs értékelhető válasza. Működőképes modellje van? Nem igazán. És micsoda az, aki meghökkentő dolgokat állít anyagi haszonszerzés érdekében úgy, hogy semmi bizonyítéka nincs rá? Csaló.
Lehet, hogy ez erősnek tűnik, de gondolj bele, mit mondanál valakire, ha azt állítaná magáról, hogy ő meg tudja verni a sakkvilágbajnokot, csak persze sok pénzre van szüksége az utazáshoz, ezért mindenki támogassa.. bizonyítani pedig sehogy sem tudná a sakktudását.. hmm.
2011.03.09. 12:22:20
A hatásfok azt jelenti, hogy a befektetett energia hány százaléka hasznosul. Ha hatásfokról beszélsz, akkor kell legyen befektetett energia. De azt is tudnod kell, hogy mozgás esetén a gyorsításhoz erőhatás (energiapótlás) kell, különben lassulás fog beállni. És ez igaz minden energiatípusra, nem csak a mozgási energiára. Ezért nem működnek például a gravitációra építő perpetuum mobile-k (helyzeti energiát előbb el kell érni, hogy aztán mozgási lehessen belőle).
gonosz1hal 2011.03.09. 12:23:56
teddybear01 2011.03.09. 12:25:23
Amíg ezt nem tudja felmutatni, addig ne kérjen tőlem semmit. Tőled kérhet, ha eléggé tehetős vagy akár pénzelheted is.
Engem viszont nem tud meggyőzni egy kereskedelmi forgalomban is kapható plazmavágóval az elméletéről. Ha az a bizonyítéka, akkor miért nem perelte be már a gyártót a szabadalmának ellopásáért?
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 12:27:03
uninterested 2011.03.09. 12:30:31
@teddybear01: No igen, addig én sem költenék rá, de amíg a XXI. században Mo.-n milliókat fizetnek egy rontás levételéért jósoknak, akkor ő miért ne gyűjthetne pénzt. Mindig lesznek hiszékenyek. De nekem ugye bizonyíték kell és nem ígéret.
sztrugackij 2011.03.09. 12:40:04
Halfbreed 2011.03.09. 12:44:55
uninterested 2011.03.09. 12:45:52
teddybear01 2011.03.09. 12:48:30
Az, meg hogy rontáslevételért mennyit fizetnek a hülyék, nem menti a "Gróf" urat fel a szélhámossága alól.
uninterested 2011.03.09. 12:49:23
Goompah 2011.03.09. 12:54:35
"Egy olyat lehetne esetleg elképzelni, hogy az űrben állítanák össze az adott szerkezetet. A gravitációs hatás elhanyagolható lenne, a hőmérséklet közel 0."
Ez csak földárnyékban működhetne, mert azon kívül nagyon nem 0 Kelvin fok a hőmérséklet, de ha nem napanergiát használnának, akkor ez nem lenne gond.
Goompah 2011.03.09. 12:58:20
Ebben tévedsz. Kb. azt állítod, hogy ha egy kondenzátor töltésének 20%-át áttöltöd egy másik kondenzátorba (pl. párhuzamosan kapcsolsz vele egy kisebb kapacitásút, és akkor most hagyjuk az elkerülhetetlen ohmikus veszteséget), akkor a kisebb kondenzátor leválasztása után az eredeti kondenzátorban helyreáll az eredeti töltés.
Miből?
Bobby Newmark 2011.03.09. 13:01:17
Kérdezz nyugodtan, ha valamit nem értesz!
fuhur 2011.03.09. 13:12:27
Nekem jöhet. fuhur1@index.hu
KenSentMe 2011.03.09. 13:22:42
Ha ugyanis a termodinamika II főtétele igaz és a folyamatosan táguló világegyetem zárt és a tételt nem lehet megkerülni trükkökkel, akkor egyrészt örökmozgót nem lehet feltalálni, másrészt viszont az entrópia nem csökkenhet, csak nőhet a világegyetemben. Csak idő kérdése (néhányszor tíz vagy százmilliárd év), és olyan nagy lesz az univerzumban az entrópia, a rendezetlenség mértéke, hogy semmi rendezett struktúra nem létezhet majd: az összes ma létező struktúra le fog bomlani, nem csak a csillagok és a bolygók és növények és állatok, hanem maguk az atomok is.. csak valami nagyon ritka és nagyon híg részecskeleves marad majd a világban, amiben, ha létezik is majd valamilyen ma még elképzelhetetlen élet, azért az emberiség a mai formájában menthetetlenül ki fog halni, és ez a ma ismert világ is menthetetlenül eltűnik majd.
Az ember ösztönszerűen szeretné, ha létezne valamilyen egérút, valamilyen kibúvó a 2. főtétel alól.. és ennek a vágynak egy nagyon szép megtestesülése egy örökmozgó.. bár létezne egy másik dimenzióból megcsapolható szuperenergia, amivel az élet örökké fenntartható volna, vagy ilyesmi.. nyilván a fizikusok is szeretnék, ha volna ilyen (hiszen ők is emberek és ők sem szeretnének kihalni), az igazából ő tragédiájuk és a mi tragédiánk is, hogy az összes jól dokumentált és megismételhető kísérlet meg az összes megfigyelésre épített elméleti számítás is ennek a súlyos tételnek az érvényességét igazolta.
Bobby Newmark 2011.03.09. 13:36:04
Arról van csak szó, hogy az nem izgalmas, hogy felfedezik a Higgs-bozont.
A világméretű tudós-összeesküvés meg izgi. Az kell a parasztnak, nem mindenféle részecskék.
És ez az igény ki is van elégítve.
Goompah 2011.03.09. 13:41:41
A gyorsulva tágulásnak meg van egy olyan érdekes hozadéka, hogy bár a globális entrópia nő, a térfogategységre eső csökkenhet is. Tehát a kozmikus horizontunkon belülre eső is.
Ez nyilván nem cáfolja a 2. főtételt!
uninterested 2011.03.09. 13:49:44
Anno Tesla is szabadalmaztatott egy olyan gépet ami a sugárzó energiát tudja hasznosítani ( Radiant Energy System )
Bobby Newmark 2011.03.09. 13:50:07
Egyébként is csak egy elvont viszonyszám ez... Persze, a változásából jól követhető a világvége közeledése, de nem ez az ok, ez csak következmény.
KenSentMe 2011.03.09. 13:57:32
@uninterested: Ettől én még nem lennék boldog, mert ha ezek olyanok, mint a hagyományos energiaforrások, akkor előbb-utóbb ezek is elfogynának és az élet kihalna, tehát csak átmeneti megoldást jelentenének.
@Goompah: Ettől viszont boldog volnék, úgy hogy köszönöm a tippet, neki is állok utánaolvasni, hogyan kerülhető el a totális megsemmisülés.
Goompah 2011.03.09. 13:59:25
Goompah 2011.03.09. 14:04:05
Bobby Newmark 2011.03.09. 14:06:13
Vagy a Föld pályáján kívülre építjük a Dyson-gömböt? Úgy végülis jó... :P
KenSentMe 2011.03.09. 14:09:10
Áramlat_ 2011.03.09. 14:15:09
ha kötözködni akarsz, akkor inkább Hawking-al példálózz. :-)
például:
Hawking az új könyvében azt mondja, hogy „a világegyetem képes létrehozni önmagát a semmiből” - gravitációhoz hasonló törvényeknek köszönhetően.
en.wikipedia.org/wiki/The_Grand_Design_(book)
----
Valószínűleg itt is valami titkos Víz-Gravitációs érdekesség állhat a háttérben.
A lényeg az, hogy Hawking szerint - a semmiből mindent lehet csinálni, vagyis ha a semmihez vizet adunk - akkor is megkapjuk a világmindenséget.
uninterested 2011.03.09. 14:16:05
Geza16V 2011.03.09. 14:27:36
Goompah 2011.03.09. 14:28:57
@Áramlat:
Most komolyan kötözködésnek érezted, amit írtam? Kár. :(
A semmiből keletkezés egyébként régi dolog, szerintem nem Hawking találta ki. Azon alapul, hogy az univerzum eredő energiája nulla, így lényegében nem más, mint egy kissé túl hosszúra és nagyra sikerült kvantumfluktuáció. Nekem nagyon rokonszenves az elképzelés, főleg filozófiai szempontból. Bár kissé necces, miféle kvantumfluktuáció lehet ott, ahol nincs se energia, se tér.
"vagyis ha a semmihez vizet adunk - akkor is megkapjuk a világmindenséget."
Mint az instant water. :) Csak ez az Instant Universe, just add a drop of water and here you have your instant universe. Anywhere, anytime! Basszus, honnan is veszem a vizet hozzá, amikor még nincs kész az univerzumom?!
Goompah 2011.03.09. 14:31:17
Goompah 2011.03.09. 14:37:10
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 14:40:15
Bobby Newmark 2011.03.09. 14:47:30
Dyson. Van benne ipszilon, tehát nemesi név. Nyilván, amikor megkapták a királytól a földet, akkor nemesítették a nevüket is ipszilonosra, meg úri passzióból még néhány betűt is felcserélgettek.
Egyértelműen látszik, hogy a Dyson család a magyar Disznó dinasztia távolba szakadt ága.
There, I fixed it.
KenSentMe 2011.03.09. 14:52:27
Goompah 2011.03.09. 14:53:41
@Bobby Newmark: Á, már értem. Azt hittem, valahogy kapcsolódik ahhoz, amikor Black Adder számolni tanítja az őrt: egy paszuly, két paszuly, három paszuly, egy halom paszuly. Egy egészen kis halom paszuly.
nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.09. 15:32:32
a hitbuzgalom és a bűnös őrjöngés között" : www.youtube.com/watch?v=PZs65QhhFrs
Bobby Newmark 2011.03.09. 15:35:40
algi 2011.03.09. 16:21:29
Goompah 2011.03.09. 17:40:59
Ez így van. Na de mit is vársz az ilyen Härtlein-féle idegenszívűektől? A nemzet megrontását már a kisgyerekeknél kezdi, láttam, ahogy a Csodák Palotájában is mételyezi a fiatal magyar gyermekek hazafias lelkét, áltudományos, idegen, magyartalan maszlaggal tömve tele a fejüket. Miközben elhallgatja előlük a Spanyol-féle vízautó és az Egely-féle tértechnológia bizonyítottan működő csodáit.
DancZer 2011.03.09. 20:52:39
Egy vita indító kérdést ha megengedtek. A hidrogén meghajtású járművek amiket már készített a BMW, Toyota azok is ugyan ezt a fajta hidrogént használják? Ha igen akkor az előállítási mód miben különbözik? Az miért jó megoldás és a Zoltáné miért nem az?
fordulo_bogyo 2011.03.09. 21:59:31
De nem noveled a CO2 kibocsajtast, stb...
Dömper Ármánd 2011.03.09. 22:04:07
Tom Benko 2011.03.09. 22:35:04
DancZer 2011.03.09. 23:12:29
arpadsavossabeszdekli 2011.03.09. 23:32:17
Mondanál valami konkrétat? Vagy csak azokra a dolgaira gondolsz amit nem tudott a csökött agyad felfogni?
Mennyit adsz a grófnak a pénzedből?
fordulo_bogyo 2011.03.09. 23:38:09
***célja a jövőbeli villamos erőművek technológiájának kifejlesztése***
Goompah 2011.03.09. 23:39:48
Kicsi galambom, csökött agyad neked van, ha nem érted ki a kommentemből az iróniát.
Látom, a betűket már ismered, most már csak értened kellene, amit olvasol. Ezt persze nem taníccsák neked a kisegítő iskolában.
Goompah 2011.03.09. 23:43:53
fordulo_bogyo 2011.03.09. 23:46:03
DancZer 2011.03.09. 23:47:09
Goompah 2011.03.10. 00:00:46
A részvevő országok listáját elnézve Magyarország túl kicsi hal lenne ebben. Pedig én örülnék, ha Magyarország is részt venne az ITER-ben.
Szilágyi András 2011.03.10. 00:01:12
"Magyarországon tevékenykedik pl. Gróf Spanyol Zoltán, aki azt állítja, hogy a megadott, de mára már lejárt német szabadalmát a Német Szabadalmi Hivatal megépítette, és korrektnek, működőképesnek találta. (Ebből persze egy szó sem igaz, de a nagy haszon reményében hiszékeny embereket néha azért sikerül rászednie.)"
Goompah 2011.03.10. 00:05:02
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 07:18:07
www.rtlklub.hu/most/19173_fokusz_tavol_ausztraliatol_-_hazatert_marsi_aniko_es_csaladj
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 07:18:57
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 07:21:57
ezt mindenki tuggya itt a blogon! nemcsoda ha gúnyolják, és égetik azokat az eretnekeket, akik ebben kételkedni merészelnek!!
hajrá elvtársak!
Geza16V 2011.03.10. 09:29:58
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 09:33:11
Geza16V 2011.03.10. 09:47:43
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 09:52:11
akkor is bezárták, akik hangosan merészeltek másban hinni
:o
azt hittem az itteniek olvasni azért már tudnak
bedőltem egy hitnek :((
..vagy csak a gondolkodás nehéz?
ß[
Geza16V 2011.03.10. 10:15:20
Szerintem te túl sok hitnek bedöltél. Nem hinni kell, hanem gondolkodni és kételkedni. Ugy látszik, ez neked valóban nehéz.
Goompah 2011.03.10. 10:32:59
www.youtube.com/watch?v=dHxkGN721Yo&feature=player_detailpage#t=74s
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:38:17
én ebbe a mocsárba nem kívánok leszállni, jó szórakozást hozzá
Geza16V 2011.03.10. 10:44:42
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:47:28
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 10:48:06
Geza16V 2011.03.10. 10:51:19
Tegyük fel egy gondolatkísérlet erejéig, hogy értesz valamihez. Te szeretnéd, ha mindenféle jöttment bombázna a területeden a marhaságaival, és neked kellene mindröl bebizonyítani, hogy nincs igazuk?
Elöbb-utóbb belehülyülnél, ha nem lennél már alapból is csökkent értelmü.
De úgy látszik, a gondolkodás tényleg nem az erösséged...
Szkeptikus Blog · http://szkeptikus.blog.hu 2011.03.10. 12:08:10
www.rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/121007
Cecan Basescu 2011.03.10. 12:36:45
Tengeralattjáró a Dunában?! Ja, ok.
Goompah 2011.03.10. 14:31:05
Ugyan miért ne? Ezek a tengeralattjáról pontosan azon az elven működnek, amelyet már Isaac Asimov is leírt a Fantastic Voyage c. sci-fi regényében, amelyben egy kisebb tengeralattjárót olyan picire zsugorítottak, hogy be lehetett fecskendezni egy ember véráramába. Ez lényegében nem más, mint a kosmológiai infláció megfordítása, a pí-kappa térzsugorítás. Asimov meg nem írhatott butaságokat, hiszen biokémikus volt. Na meg a robotok azóta is az általa felállított 3 robotikus törvény alapján működnek szerte a galaxisban.
Az meg természetes, hogy a nagyhatalmak nem fogják az orrunkra kötni a legújabb fejlesztéseiket. Szeritem az Echelon is puszta félrevezetés, a valódi szerkezetek már bennünk vannak, mesterséges vírusok formájában a levegőn át szívjuk magunkba őket.
Goompah 2011.03.10. 14:33:10
Bocs, ehhez inkább a következő írásmód illik: mesterséges vírusok formályában.
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 15:45:43
www.youtube.com/watch?v=9z3z1sftowg&tracker=False
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 15:58:04
www.youtube.com/watch?v=Z_UHixEy7xU&tracker=False
de mi ennek a magyerázata?
valami remanencia vagy mi?
carl badog 2011.03.10. 17:12:19
maycontainnuts 2011.03.10. 18:08:37
index.hu/tudomany/kornyezet/2011/03/10/a_pillanatok_alatt_megfagyo_viz_titka/
:)
Goompah 2011.03.10. 18:25:50
fordulo_bogyo 2011.03.10. 19:20:13
Tom Benko 2011.03.10. 19:47:29
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 19:49:40
arra célzol, hogy "bizonyítsam" be, hogy a tudomány nem tud mindent a világról, mert anélkül ti egyszerű hívők biztosak vagytok benne, hogy mindent tud?
Tom Benko 2011.03.10. 19:56:13
Goompah 2011.03.10. 19:58:30
Tom Benko 2011.03.10. 20:01:49
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.10. 20:05:07
hogy érted, hogy nem tud mindent?
itt sokan olyan magabiztosan osztják az észt a tévedhetetlen tudomány álláspontjáról...
hogy lehet akkor az, hogy nem tud mindent? kizárt :x
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:07:32
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:08:30
Pécsi bölcsész 2011.03.10. 20:12:11
a problémám a mágnest nem tartalmazó "kapcsolásokkal", ahol mintha megmaradna az áram lekapcsoláasa után a fluxus... :-O
fordulo_bogyo 2011.03.10. 20:12:33
Miert erdekel teged, hogy talaltad?
fordulo_bogyo 2011.03.10. 20:17:10
Ha a masik vasmaggal raktad volna ossze, akkor az lett volna stabil, es nem vonzotta volna az elsot.
Akarhanyszor szerszedheted es ujra osszerakhatod, amelyik kort zarod elobb, az a stabil kor.
Goompah 2011.03.10. 20:26:58
Goompah 2011.03.10. 20:34:52
Lamia 2011.03.10. 21:35:48
Kell egy ilyen a vízautóba. A vízesés alá lehet szerelni egy pici vízerőművet, ami termeli az áramot a vízbontáshoz.
mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.03.10. 21:37:32
Mutass már egy kommentet, amiben valaki amellett teszi le a voksát, hogy a tudomány tévedhetetlen! Nem fogsz tudni, mint ahogy semmit sem tudsz, csak álszenten kötözködni.
Már eleve a mások szájába adott megfogalmazásod is baromság. A tudomány az nem egy ítéletalkotó valami, ami hol téved, hol igaza van. Az egy módszertan, amivel az emberek által gyártott elméletek ellenőrizendők, hogy amennyire csak lehet, elkerüljük a téveszmékre épített következtetéseket. Egy módszertan nem tud tévedni, az olyan, amilyen.
Te pl. utálod, amiért a szívednek kedves hiteket kacagva megalapozatlannak tartja. Sajnálunk emiatt. Higgy nyugodtan abban, amiben akarsz, de ne várd, hogy sok követőt toborzol itt. Vagytok elegen, menj vissza az akolba. :)
Tom Benko 2011.03.10. 22:27:43
Geza16V 2011.03.11. 14:31:49
carl badog 2011.03.11. 16:03:30
bioLarzen 2011.03.11. 16:12:32
És aztán az "értelmesebbje" bizonyítására linkelsz egy kurucinfós oldalt???
Már megbocsáss... :D :P :D
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:15:41
Mindenki elhiszi azt amit az iskolákban tanítanak? Ha anno Tesla hitt volna a fizika tanárának, hogy nem lehet csinálni váltóárammal működő motort, akkor neki se áll, de szerencsére a saját feje után ment. Az akkori fizika olyanokat is tanított, hogy a levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet. Vajon a mostani fizikai tudásunk mindent meg tud magyarázni? "
Szia,
ilyen alapon akár ki is ugorhatnál a huszadikról, mert a biológiatanárnak meg az orvosnak se kell hinni, hogy nem bírja ki az ember. Meg a ciánkálit meg a benzolt is megihatod, mert a kémiatanárnak se kell elhinni, hogy belehalsz...
Én valahogy mégse ajánlanám egyiket se.
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:18:45
Ez alapszinten büntet :D
Amúgy erről sokat beszélgettünk anno tesómmal, hogy egy-két ősrégi "technológiának" a keletkezése érdekes sztori lehet - pölö, hogy kinek jutott eszébe először, hogy a gabonamagvat megőrölni, majd azt ezzel-azzal összerakva tűzbe berakni - az egy finom dolog lehet :)
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:22:25
Csak a valószínűsége kicsi. Erre mondat anno egy tanárom, hogy ha fogunk 1000 scrabble-nyi betűkockát, berakjuk egy nagy zsákba, majd véletlenszerűen elkezdjük kiszedegetni a betűket, annak a valószínűsége, hogy egy értelmes mondat jön ki, nem nulla... Tehát nem mondhatni, hogy kizárt.
De azért nem kötnék rá fogadást, hogy sikerül :D
bio
bioLarzen 2011.03.11. 16:24:55
Bazzzz :D :D :D
bio
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.03.11. 16:27:35
bioLarzen 2011.03.11. 16:28:29
Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új.
bio
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.11. 17:42:54
most megint megpróbálok lassan fogalmazni, mert láthatóan nehéz a felfogásod
ha van olyan dolog amit nem tudsz a világról, akkor semmiről sem jelenhetsz ki valamit határozottan, mert lehet, hogy nincs igazad
hisz lehet, hogy éppen az esik bele a nemtudásodba
vagyis nem mondhatod, hogy biztosan nincs vízautó, szeretet, biorezonancia, isten, eszkimók mivel valójában fogalmad sincs róla
az eddigi tudásod szerint hiába lapos a föld, vagy oszthatatlan az atom, elképzelhető, hogy az mégsem úgy van
mivel van amit még nem tudsz, és az új ismeretek fényében ez megváltozik
ha mégis ragaszkodsz ehhez a (nem)tudáshoz, és fikázol mindenkit, aki ebben kételkedik, azzal csak azt igazolod, hogy egy elvakult fanatikus vagy
érted ezt?
Goompah 2011.03.11. 21:54:04
"Ha anno Tesla hitt volna a fizika tanárának, hogy nem lehet csinálni váltóárammal működő motort"
Egy fizikatanár mióta képviseli a fizika mint tudomány állását?
"Az akkori fizika olyanokat is tanított, hogy a levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet."
Gyakorta felhozott dolog, kár, hogy eddig senki nem tudott olyan korabeli fizikakönyvet prezentálni, amelyben ez állt volna. Lord Kelvin szavait meg rendszeresen félremagyarázzák.
"Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új."
Nem egészen ugyanaz, de egy oxidban, pl. CO2-ben simán elégethetők egyes anyagok. Ettől persze a víz elégetése nem lesz kisebb marhaság.
bioLarzen 2011.03.11. 22:34:20
De akkor már nem a CO2-t égeti el. Ez, persze, mondjuk, inkább nyelvfilozófiai kérdés :)
bio
ment_a_lista 2011.03.11. 22:48:40
"Egy oxidot tovább éget? Na, ez tényleg új."
Lehetséges. A víz elégethető fluorgázban. Gondolom Gróf Kókler nem ezt csinálja :-)
Tom Benko 2011.03.11. 23:43:33
Lehetséges-e, hogy van biorezonancia? Tisztázzuk először is, hogy mit értünk alatta. Az élő szervezetek ugyanis rengeteg rezgési folyamattal rendelkeznek, élő ember esetében ilyen a szívverés. Ezzel lehet rezonálni, aztán csodálkozunk a ritmuszavaron. Ha azonban a színes polarizált fényre gondolsz, akkor eleve felmerülő kérdés, hogy a fény alapvetően elég kicsi energiája mekkora hatást fejtene ki a szervezetre. Továbbá miért pont az a szín (honnan tudjuk?), és miért pont az adott polarizációs síkú.
A vízautó esetében már maga az elv is súlyosan képtelenség. Tökéletesen ellentmond minden tapasztalatnak
Szeretet? Pszichológiailag megfogalmazható, biokémiailag mérhető változásokkal jár. Ennyiben természettudományos. A többi része nem igazán..
Isten? A létezésének feltételezése bármelyik istenség esetében teljesen szükségtelen. Felőlem akár lehet is, a valóság attól még nem fog változni.
Eszkimók? Igen, léteznek. Több bizonyíték is szól mellettük. Amúgy miért pont az eszkimók?
Még egyszer mondom, hogy megértsd: Ha van ismeret, amit bizonyítékok támasztanak alá, akkor azon nem nagyon fog változtatni az, amit még nem tudunk. Legfeljebb pontosítani.
A megszerzett tudáshoz ragaszkodom, és sajnálom azt, aki ezt nem érti.
Tom Benko 2011.03.11. 23:44:42
ment_a_lista 2011.03.12. 00:47:53
Attól függ miféle definíció szerint. Amit én ismerek az szerint az éghető anyag (gyorsan) reagál az oxidálószerrel.
en.wikipedia.org/wiki/Combustion
Geza16V 2011.03.12. 02:28:16
Goompah 2011.03.12. 02:42:51
Nem is azt írtam, hogy a CO2-t égeti el. Hanem azt, hogy "egy oxidban, pl. CO2-ben simán elégethetők egyes anyagok". Szerintem ez nem nyelvfilozófia, csak pontos megfogalmazás kérdése.
@ment_a_lista: Az égés és az oxidáció fogalma nem azonos. Az égés a hétköznapi nyelv szava, oxigénnel való reakció. Az oxidáció az oxidációs szám növekedése, és az oxidálószer nem feltétlenül oxigén, lehet pl. fluor, ahogy említetted a példádban.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.12. 06:56:36
még egyszer leírom, hátha...
azért nem jelentheted ki biztosan, hogy a föld lapos, az atom oszthatatlan, nem létezik: szeretet, eszkimó, vízautó, biorezonancia, homeopátia, isten... HA nem tudsz mindent a világról, MERT lehet, hogy ezek mégis léteznek, csak te épp arról nem tudsz
érted ezt?
persze ha a tudomány már mindent tud a világról, és sosem téved, akkor nyilván tehetsz határozott kijelentéseket, épp az előbbiek okán
KenSentMe 2011.03.12. 11:11:30
Lehetséges, hogy az itt közölt poszt minden szava igaz és a következtetései helyesek? Lehetséges, hogy a homeopátia soha, egyetlen esetben sem működött? Lehetséges, hogy a vízautó már lánykorában sem volt életképes terv, csalás az egész? Lehetséges, hogy a biorezonanciának az alapvetései is hülyeségek? Lehetséges, hogy a szkeptikusok tökéletesen teszik azt, amit tesznek, hogy a mozgalom céljai igazak, és az a kampány, amit folytat a kóklerek ellen, az minden szempontból jogszerű és indokolt? Lehetséges, kedves wmiki? Lehetséges, hogyha ezt nem csinálnák, az egyfajta bűn volna? Lehetséges, hogy az a helyes magatartás, hogy a szkeptikusok fellépnek a kóklerség ellen?
Persze ha mindenről tudsz mindent és sohasem tévedsz, akkor tehetsz ezekről határozott kijelentéseket, de addig nem jelentheted ki azokról, akik ezeket állítják, hogy nincs igazuk, mert ez csak a te indokolatlan magabiztosságod.
(Ha következetes akarnál maradni a logikádhoz, el kéne fogadnod, hogy semmiről sem lehetségessel kapcsolatban nem vagy birtokában a cáfoló magabiztosságnak, egyszerre kéne tehát elfogadnod a homeopaták véleményét és a szkeptikusok véleményét, valahogy úgy, ahogy a buddhisták elfogadják a világot a kisszobában ülve, békében - nem értem, miért képviseled magabiztosan az álláspontodat, mikor simán lehet, hogy nincs igazad. Lehet, hogy nincs igazad?)
maycontainnuts 2011.03.12. 11:33:13
Nem, mert tudok egy gépről, ami megsemmisítette őket.:)
Akárcsak a homeopátiát:
szkeptikus.blog.hu/2010/11/02/befellegzett_a_homeopatianak_1
maycontainnuts 2011.03.12. 11:56:20
De csak a G-vel kezdődő nevű személyek poénjait ölöm:)
Q-in-Law 2011.03.12. 12:54:31
Geza16V 2011.03.12. 13:06:05
A minap egy négykerekü dobókocka mögé ragadtam be kocsival, ez volt a hátára matricázva: www.zoldpont.hupont.hu/
Ez se gyenge... Égéskatalizátor...
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.12. 15:20:35
Pedig biztos, hogy ha lenne egy épkézláb vízkocsi, az csakis tiszta vízzel mehetne, mert a szennyezett víz vagy tengervíz egyéb tartalma - ásványi anyagok, kosz, meg mindenféle mesebeli lóf...sz - lerakódna a csodakocsiban, ami pedig biztos nem tenne jót, a motornak...
Milyen elmebeteg kor lenne az, amibe a kocsid több vizet fogyaszt egy nap, mint te...
Tgr 2011.03.12. 16:50:18
Gróf Spanyol feltalált valami működőt, és pontosan tudja azt is, hogyan működik. Sajnos a szkeptikusok nem igazán értik találmányának lényegét, és ezért nem is tudják kellően értékelni azt, pedig a maga nemében zseniális: gróf Spanyol feltalálta a hülyeséggel hajtott autót.
Találmánya képes az emberi butaságot pénzzé konvertálni, és ennek a pénznek egy részét a butaság újratermelésére fordítja (100% feletti hatásfokkal), a másik részéből (többek között) benzint vásárol, amivel hajtja az autóját. Nem túlzás azt mondani, hogy gróf Spanyol feltalálta az örökmozgót: úgy tudja megcsapolni a null-IQ-ponti energiát, hogy annak a mennyisége közben egyáltalán nem csökken.
Az egyetlen ok, amiért találmánya egyelőre nem forradalmasította a közlekedést, annak rendkívül környezetszennyező voltában keresendő: a technológia jelen szintjén a butaság biztonságos tárolása sajnos nem megoldható.
gothmog 2011.03.12. 17:36:28
pounderstibbons 2011.03.12. 18:05:33
Szerintem nagyon korrektül összefoglaltad.
Csak annyit tennék hozzá, hogy Gróf Spanyol módszere egy piramisjáték is egyben, mivel egy IQ-negatív személy általában nem képes a pénztárcájából több Grófot eltartani, csak fordítva.
És a szkeptikusok nemcsak értik Gróf Spanyol és Tsaik találmányainak működési elvét, hanem néhanap kifejezetten sajnálják, hogy nem eléggé erkölcstelenek az alkalmazáshoz maguk is.
Így kénytelenek jövedelmüket egyéb, tisztességesebb forrásokból pótolni és csak szabadidejükben foglalkozni hülyeségekkel, ráadásul akkor is ingyen.
gothmog 2011.03.12. 19:02:52
stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.12. 19:18:18
Tom Benko 2011.03.12. 22:27:56
Megismétlem a többit is, előbb-utóbb csak megvilágosodsz:
Lehetséges-e, hogy van biorezonancia? Tisztázzuk először is, hogy mit értünk alatta. Az élő szervezetek ugyanis rengeteg rezgési folyamattal rendelkeznek, élő ember esetében ilyen a szívverés. Ezzel lehet rezonálni, aztán csodálkozunk a ritmuszavaron. Ha azonban a színes polarizált fényre gondolsz, akkor eleve felmerülő kérdés, hogy a fény alapvetően elég kicsi energiája mekkora hatást fejtene ki a szervezetre. Továbbá miért pont az a szín (honnan tudjuk?), és miért pont az adott polarizációs síkú.
A vízautó esetében már maga az elv is súlyosan képtelenség. Tökéletesen ellentmond minden tapasztalatnak
Szeretet? Pszichológiailag megfogalmazható, biokémiailag mérhető változásokkal jár. Ennyiben természettudományos. A többi része nem igazán..
Isten? A létezésének feltételezése bármelyik istenség esetében teljesen szükségtelen. Felőlem akár lehet is, a valóság attól még nem fog változni.
Eszkimók? Igen, léteznek. Több bizonyíték is szól mellettük. Amúgy miért pont az eszkimók?
Egyébként, ha már itt tartunk: Hogyan vizsgálnád az általad felsoroltak létezését vagy nemlétezését?
És még egyszer elmondom: A problémáid a tudomány megszerzett ismereteit érintik, tehát vizsgálhatóak és adható rájuk válasz. Ez az, amiből rosszul generalizálsz. Ne tedd, rossz módszer.
Tom Benko 2011.03.12. 22:31:08
algi 2011.03.13. 10:05:41
Goompah 2011.03.13. 11:55:35
Lásd itt: @Goompah:
Pl. a hidrogén és a fluor reakciója oxidáció, de nem égés. Afféle "minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár" dolog.
Szerintem wmiki nem olyan hülye, csak élvezi, ahogy mindenki erőlködik azzal, hogy megértessen vele dolgokat, miközben ő egy-egy sablonválasszal "porrá zúzza" a vitapartner érveit.
Michio Kaku: Physics of the Impossible - A Scientific Exploration of Phasers, Force Fields, Teleportation and Time Travel
Érdemes elolvasni a könyvet, ahogy Kaku többi könyveit is. Wmikinek is javasolnám az elolvasásukat, de ő úgyis mindent tud, viszont nem vagyok meggyőződve arról, hogy megvannak a szükséges angol nyelvi ismeretei. Pedig egy átlagos regény elolvasásához alaposabb angoltudás kell, mint egy fizikai ismeretterjesztő könyvéhez.
Geza16V 2011.03.13. 12:56:03
Goompah 2011.03.13. 16:34:51
similarthings 2011.03.14. 11:03:39
én ebbe a mocsárba nem kívánok leszállni, jó szórakozást hozzá”
Mi van mikike, most már lopsz kifejezéseket is? Legalább erreddetti legyél már.
És az is milyen lúzer, hogy állandóan beakad a lemezjátszód.
Ejnye-bejnye kis csúnya-búnya morci mocsári trollocska…
Elég mocskos vagy már, nem kell összesarazni magad. Menj inkább statiszta továbbképzőre. ;D
similarthings 2011.03.14. 11:11:59
"@Tom Benko: tomika....
még egyszer leírom, hátha...
azért nem jelentheted ki biztosan, hogy a föld lapos, az atom oszthatatlan, nem létezik: szeretet, eszkimó, vízautó, biorezonancia, homeopátia, isten... HA nem tudsz mindent a világról, MERT lehet, hogy ezek mégis léteznek, csak te épp arról nem tudsz
érted ezt?
persze ha a tudomány már mindent tud a világról, és sosem téved, akkor nyilván tehetsz határozott kijelentéseket, épp az előbbiek okán"
Aha mikinyingecske, akkor elhiszed én vagyok a te mestered. Borulj már le előttem légy szíves.
Mert én vagyok Brácó!
Ez komolyan írom, ez az oka hogy ennyi mindent tudok rólad...
Érzem hogy kicsiny a te hited bennem. Mert most elvakult vagy és nem hiszed el amit üzenek neked látatlan és láthatatlan. De én meg akarlak gyógyítani, mert nagy ám a te betegséged.
Te állandóan ellenálsz, nem adod át magad a gyógyító energiáknak.
Sok tebenned a rossz, állandóan vitatkozol holmi szkeptikusokkal. Ez a rossz áthatja a mindennapi életed, már csak ennek élsz.
Mi lesz így véled?
nordi77 · http://paramoral.eu 2011.03.16. 12:03:49
hát, én erre gondoltam....
..."Sok tebenned a rossz, állandóan vitatkozol holmi szkeptikusokkal. Ez a rossz áthatja a mindennapi életed, már csak ennek élsz...."
Agyar 2011.03.17. 13:04:58
pounderstibbons 2011.03.17. 13:43:10
Szerintem a Japán erőművekben kieső reaktorok teljesítményét könnyedén lehetne az ott amúgy is bőségesen található víz égetésével pótolni...
A túlnépesedést, az időgépet és a fénysebesség feletti utazást ne oldjuk meg már ma?
Ezeknek azonnal nekilátunk, amint a Paksnyi létesítmény esetleges leállítását követő energiaveszteség pótlását kevesebb pénzből és károsenergiakibocsátásból megoldod, mint az atomerőmű.
Vagy legalább találj ki valami új energiatermelési módot amivel legalább egy iPodot fel lehet tölteni, és nem a tudományos ismerteink a forrása, hanem valami gyökeresen eltérő dolog.
ui:
Üdvözöllek a blog.hu csodálatos világában!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.17. 15:55:14
www.origo.hu/tudomany/komment/20110309-vizauto-vizmotor-miert-nem-mukodhet-csak-vizzel-a-motor.html?cmnt_page=1
azért látszik, hogy az index olvasók jobbára értelmiségi, liberálisok, akik tudják, hogy a tudomány sosem téved, és minden biztos benne
az origo-ra viszont egy csomó eretnek ír, akik kételkednek ezekben a szent igazságokban :((
hová jut a világ, lassan mindenki szabadon hisz abban, amiben akar????1
mi lesz a következő, az atom nem is oszthatatlan???++++
Haibane 2011.03.17. 16:31:34
MosoMasa 2011.03.20. 23:16:50
Én pl. hiszek benne, hogy egy D eb*l vagy.
De ha már itt járunk a hitnél, meg a szabad hitnél: Te miért nem fogadod el azt, hogy vannak akik a te véleményed ( hited ) ellenére a tudományban hisznek?
He?
Hadd higgyenek már abban amiben akarnak, nemdebár?
Vagy a szabad hit csak a ..., hogy ne mondjam kik joga, kiváltsága?
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2011.03.31. 00:07:18
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.05.07. 12:16:41
Az sem logikus, ha Gróf Spanyol Zoltán a "vízégőjével, vízautójával" annyira segíteni akar a magyaroknak, akkor miért nem választja a legpraktikusabb és legcélszerűbb a megoldást? Adja el a találmányát jó sok pénzért bárkinek külföldön, csak olyan feltétellel, hogy Magyarország területén szabadon fel lehet használni. Mert nekünk ajándékba adja. Persze ezt nem fogja megtenni, mert manapság már ritka az olyan hülye ember, aki a kőleves receptjéért pénzt adna. Mert az állítólagos találmánya szerintem éppen ugyanolyan képtelen ötlet, mint aki a kőleves receptjétől remélné, hogy megoldódik az éhezés. Magyarán ez egy trükkös átverés, parasztvakítás.
Mit lehet tenni, hogy a paraszt észrevegye, hogy átverik és vakítják? Mert azon el sem gondolkozik, hogy ha 1 liter vízzel meg lehet tenni állítólag 100 km-t, akkor mi akadálya van annak, hogy a kipufogó csövet, amelyen vízpára távozik összekössék a vízbeszívó csővel és akárcsak az elefánt és a kisegér viccben, kész az örök élvezet, kész az örökmozgó.
vilagnezet.blog.hu/2011/03/03/grof_spanyol_zoltan_vizautoja
antirandom 2017.08.20. 21:17:39
Egy nálam eredetiben is meglévő, általa aláírt propaganda anyag szerint, Gróf S. Zoltán „csak úgy” beszorozta a fénysebességet kétszázzal (!) és ezen az alapon ígéri meg, a "A VÍZ NUKLEÁRIS EREJÉVEL HAJTOTT AUTÓ" elkészítését. Valójában a találmányi leírásának a címe nem vízelégetés, hanem „Hidrogénnel üzemeltetett motor” („Patentleírás DE PS 3630345). Csalás, hogy egy hidrogénnel üzemeltetett motort nevez a "víz elégetésével hajtott motornak". Nem igaz, hogy a "találmánya" révén a víz "atomenergiája" működteti a motort. Az általa mutogatott (szovjetek által sorozatgyártott?) kézi hegesztő készülék vízbontást végez a szokásos módon elektromos árammal, és az így keletkező hidrogént és oxigént begyújtja és égeti. Az elektromos árammal szétválasztott hidrogén és oxigén vízkomponenseket újra egyesítő égetéssel állítja elő a „szúró lángot”, amiben az acél is ég. (Innen lehet a többletenergia, az acél vagy egyéb anyag saját égéséből.) lásd HIHETŐMAGAZIN www.tejfalussy.com/regiweboldalak/www.aquanet.fw.hu/szoveg/erdekessegek.htm