A legújabb hírek szerint a Spirit Mars-jármű felvételein élet nyomát mutatták ki. No nem egészen olyat, amilyenre számítottak, hanem rögtön egy komplett jetit (mások szerint ez Oszama Bin Laden, esetleg a koppenhágai tengerparti sellőszobor élő modellje).
Mindezen hülyeségözön közben elfeledkezünk róla, hogy a fotó egy gyönyörű marsi tájkép panorámaképének egy parányi része (bal alsó sarok). A képet az a Spirit nevű önjáró marsi robotjármű készítette, amelyet Opportunity nevű társával együtt 3 hónap üzemidőre terveztek eredetileg, de amelyek négy éve folyamatosan ontják az értékesebbnél értékesebb fényképeket és mérési eredményeket. Ez az igazi csoda!
De azért nézzük meg, hogyan is készült a jetis kép!
A rover először is készített a két navigációs kamerájával egy kis felbontású, nagy látószögű képet. Ez segít majd a végső panorámakép összerakásában. Három nappal ezután (!) a jobb és bal oldali panorámakamerák 36 különböző irányban készítettek 4-4 képet különféle színű szűrőkkel. A kamerák fekete-fehérek (azaz szürkeárnyalatosak) és a négy képből állítják össze a színes képet. A négy kép készítése közt néhány perc idő telik el a memóriába mentés miatt.
A jeti tehát - talán a zord körülmények miatt - igen lassan mozog; három nap alatt, és a négy nagyfelbontású kép készítése alatt sem mozdult el egy tapodtat sem.
Speciális segédeszközök használatával kimérhető, hogy marsi majomemberünk körülbelül öt méterre van a rovertől és mindössze 6 cm magas. Lassú és parányi. Nem valami impresszív!
Az eredeti felvételeket egyébként bárki maga is elemezheti Michael Howard Midnight Mars Browser nevű programja segítségével. Ezt meg is tette Emily Lakdawalla, a Planetary Society tagja, és a blogbejegyzésében az alábbi képet közölte:
A fotókon jól láthatók az eredeti időpontok, amikor a fotók készültek. A legalsó kép egy olyan összeállítás, amellyel egy megfelelő piros-zöld szemüveg segítségével "térhatásban" láthatjuk a marsi tájat - jelen esetben a jetit.
Igen szomorú, hogy miközben a Mars-kutatásban - és egyébként az űrkutatás más területein is - fantasztikus megfigyeléseknek lehetünk tanúi majd minden héten, ezekről alig-alig esik szó a médiában. Bezzeg egy pár centi per év sebességgel mozgó jeti milyen nagy port ver fel!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
saszbath 2008.01.24. 17:04:37
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.24. 17:07:40
Azért Handrás magyarázata sem volt rossz:
handras.hu/?p=634
(o:
Üdv, Egyiketsem
Csu-csu 2008.01.24. 17:07:43
ferkopa 2008.01.24. 17:28:05
kehes 2008.01.24. 17:32:18
MJordano 2008.01.24. 17:34:26
...muhahaha...
Isti 2008.01.24. 17:38:47
Walter Melone 2008.01.24. 17:39:15
De azért jó lett volna.... ;)
egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.24. 17:40:00
Pedig ha másból nem, ebből a posztból is kiderülhetett volna. (;
fromdtod 2008.01.24. 17:49:15
rio 2008.01.24. 17:50:09
érthető, szaxerű, összefogott. megmagyaráztad, elhiszem, nincs ott jeti.
kevert 2008.01.24. 18:05:44
hattyú 2008.01.24. 18:15:04
szerintem is felesleges volt cáfolni ezt a viccet :) bár soha nem lehet tudni... viszont a Marsról készült panorámakép linket köszi! :) Nagyon szép!
undibajsz 2008.01.24. 18:22:38
tj 2008.01.24. 19:00:46
steelhand 2008.01.24. 19:29:16
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.24. 19:41:52
ha nem vigyázol híres ember leszel hehe
jeti 2008.01.24. 19:51:01
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.24. 20:59:21
Kipróbáltátok a Midnigh Mars Browsert? Mert az a lényeg a bejegyzésemben. Az az igazán fantaszitkus dolog!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.01.24. 21:43:05
ej, és ezekről soha nem hallani, pedig már mi mindenre képesek a csillagászok...
hogy kibabrálnak szegény tudománnyal
olyan rettenetes ez...
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.24. 21:50:22
Sajnálni azért nem kell őket :) De legyen nekik egy kis reklám (én magam nem vagyok csillagász):
www.origo.hu/tudomany/vilagur/index.html
www.mcse.hu/
www.nasa.gov/topics/moonmars/index.html
www.badastronomy.com/
ésatöbbi...
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.01.24. 22:02:21
engem nem érdekel a dolog és szerintem másokat se nagyon az asztrológia érdekesebb, de ahhoz sem értek
mindazonáltal csodálatosnak azt nevezném, ha eljutnánk a marsra, esetleg telepet tudnánk ott létrehozni
akkor azt mondanám, hogy ez igen
de egyelőre úgy tűnik még ezt a bolygót is elrontjuk
és azért ebben szerepe van a tudománynak, ezt ne feledjünk, ha némileg objektívek szeretnénk lenni
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.24. 22:05:51
Miért a tudomány tudja elrontani a Marsot? Mert hogy a tudomány segítségével tudjuk felfedni érdekességeit, vagy telepet létrehozni ott - ahogy te (is) szeretnéd azt értem. De elrontani?
No persze a tudományt használva mindig lehet jó és rossz dolgokat is csinálni. De most épp mire gondoltál?
Loga 2008.01.24. 22:36:50
jó a post, sajnos kell is ezt tisztázni, mert ugye a hülyeség a világegyetemnél is biztosabban végtelen.
sajnos ez a jeti sok hívőnek ez vicc, hanem önigazolás.
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2008.01.24. 22:51:04
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.24. 22:54:31
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.24. 23:05:49
Azt tudja-e valaki, hogy a korábban híres-neves, de mára a felejtés ködébe vesző marsi arcnál járt-e már ez a jármű? Vagy bármilyen más jármű?
minifik 2008.01.24. 23:16:58
okostojás hraskó miért nem fejti ki mik is lennének azok a speciális eszközök amellyel kimérhető a mérete?? és ha nem mozdul akkor mi van?? mit bizonyít?? mert a "tényleg korrekt" poszt azzal nem foglalkozik, hogy ugyan nem mozdul de attól még emberi alaknak tűnik ami talán önmagában elképesztő!!
vagy nem? tisztelt hraskó úr! te is csak 1 porhintő vagy! milyen mesés tudományos eredényekről regélsz?? ez szerinted nem valami olyasmi??
szégyen vagy a posztoddal 1ütt!
undibajsz 2008.01.24. 23:22:59
wmiki: Szkeptikus oldalakon képes vagy leírni, hogy az asztrológia érdekel??? Ejnye.:)
minifik 2008.01.24. 23:33:23
Evidence - The Case of NASA UFOs - by David Sereda (2001)
guglizz rá, tölsd le, nézd meg! és kiváncsian várom a megjegyzésed..bocs a POSZTodat ezzel kapcsolatban
most röhögök ahogy a nagyképüséged csodálkozásba majd értetlenségbe fordul át...vajon eddig szar szekeret toltam?
intrex 2008.01.25. 00:18:42
minifik 2008.01.25. 00:21:45
flimo 2008.01.25. 00:23:27
undibajsz 2008.01.25. 00:47:56
minifik 2008.01.25. 01:21:30
My-cream 2008.01.25. 06:47:35
Egy ilyen jármű nem csak képeket tud készíteni, vannak rajta egyéb műszerek is. Egy távolságmérő meg nem túl bonyolult.
"és ha nem mozdul akkor mi van??"
Ha ez tényleg egy yeti, vagy egy sellő, vagy bigfoot, akkor csak kéne, hogy mozogjon, nem?!
"mit bizonyít??"
Azt, hogy vannak, akik mármiben képesek hinni, és mindenbe képesek belelátni dolgokat, amik nincsenek is ott.
"mert a "tényleg korrekt" poszt azzal nem foglalkozik, hogy ugyan nem mozdul de attól még emberi alaknak tűnik ami talán önmagában elképesztő!!"
Az, hogy valaki emberi alakot lát bele, az miért lenne elképesztő? Amikor felnézel az égre és egy felhő úgy néz ki, mint egy kutya, az is az?!
"vagy nem?"
Hát nem.
"te is csak 1 porhintő vagy!"
Ezt bevallom, nem értem, mire mondtad.
"milyen mesés tudományos eredényekről regélsz??"
Egyáltalán, hogy el tudunk juttatni egy másik bolygóra egy szondát, ami színes, nagy felbontású képeket képes visszasugározni a földre és 4(!) évig tud működni, karbantartás, emberi közreműködés nélkül, szerintem már ez az.
"ez szerinted nem valami olyasmi??"
Itt nem maga a kép az elképesztő, hanem amit már az előbb kifejtettem.
"szégyen vagy a posztoddal 1ütt!"
Ez meg csak üres személyeskedés. Miért lenne szégyen?! Ez a véleménye, leírta a blogjába, ennyi. Minden ember szégyen, akinek van véleménye és ezt hajlandó a nyílvánosság előtt is megvédeni, vagy csak akkor, ha nem a te nézeteidet képviseli?! :P
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.25. 07:27:56
Ha te tudnád, hogy én nálad mennyivel több UFÓs "bizonyítékot" láttam...!
Méretet és távolságot meg úgy kell a roverek képein mérni, hogy a két oldali kamera képeit összehasonlítod. Ez nem túl egyszerű, de szerencsére vannak olyan ügyes fickók, akik nem zabálnak be minden hülyeséget másoktól, hanem számolnak.
www.clarkandersen.com/RangeFinder.htm
Erről a linkről letöltheted azt a programot, amellyel bármely - mindkét kamerával lefényképezett - marsi képen meghatározhatod a tárgyak távolságát és nagyságát.
És hogy akkor mi is az a valami? Nem tudom. Miért - szerinted mi? Azért mégiscsak fura, hogy a híradások nem említették, hogy mozdulatlan, nem?
undibajsz 2008.01.25. 08:02:13
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.25. 09:15:51
Nos megnéztem az általad ajánlott filmet. Ez a fazon saját fizikai elméleteiről szól, amelyeket láthatóan rajta kívül senki se tart helyesnek. Ropant tudományosnak tűnhet egy olyan ember számára, aki nem ért a fizikához - de hát ez nem jelenti, hogy igaza van. Kellene egy-két tudományos cikk, valami jobb lapban.
Csak hogy lásd, hogy nem csak az elejét néztem meg: amikor Chiao kísérletéről beszél a c-nél gyorsabban haladó fotonról, akkor rögtön látszik, hogy még csak meg se értette a kísérletet. Lásd erről a kísérletről (is) a népszerűsítő összefoglalómat:
xaknak.hrasko.com/20030216fenysebesseg
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.25. 10:07:44
Szal csatornák után már arc sincs a Marson. Akkor egy jeti mindenképp kell oda.
Egyébként ez a marsi arc vicces, mert nemistom hány éve, néhány nagyon unatkozó tudós elkezdte leolvasni, hogy mit mond (állítólag, mert erről a Reform című "újság" tudósított, ha jól emlékszem), mert olybá tűnt, mintha mozogna a szája.
Na, a következőt olvasták le a "szájmozgásból":
AOAAOOAOOUUAOUOA
Nem pontos idézet!!! :)
minifik 2008.01.25. 10:19:26
ami az általam említett filmben felvázolt tudományos magyarázatot illeti..hát engem hidegen hagy! 1 nem értek 1 szót sem belőle, 2 nem is ezt tartom a film érdekességének, de számítottam rá hogy így fogsz/fogtok fogást keresni rajta és csak feltételezni tudom, hogy igazad/igazatok van és fordítva.
A filmben bemutatott felvételek ezek szerint lényegtelen dolgok, amelyről nem is érdemes beszélni?
m0eb1us 2008.01.25. 11:21:19
1: értenem kell, hogy miről van szó
2: tudományosan megalapozottnak és elfogadhatónak kell tartanom.
Nem láttam a filmet, de amit itt írtál, az alapján nem értem, hogyan is gondolhatod, hogy igaz, ami benne van...
blogart · http://blogart.blog.hu 2008.01.25. 11:40:45
m0eb1us 2008.01.25. 11:44:16
blogart · http://blogart.blog.hu 2008.01.25. 11:46:29
m0eb1us 2008.01.25. 12:01:10
Ne haragudj, hogy ilyen nyersen válszoltam, nem tudtam, hogy ironizálsz-e, vagy sem, tudod sajnos ezen a blogon nem lehet tudni, hogy mikor gondolja valaki komolyan, amit mond. (Lásd: minifik...)
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.25. 12:47:49
A NASA és a pornólobbi kavarja a szart:
bulvarter.blog.hu/2008/01/23/parosodo_marslakok
:P
minifik 2008.01.25. 13:22:55
szerintem nézd meg a filmet!
nekem semmiféle tudományosan megalapozott véleményre nincs szükségem a látottak feldolgozásához, minek is lenne? a srác (David Sereda) handabandázása nélkül is elég sok kérdést vet fel a videó!
mondom, nézd meg!
flimo13 2008.01.25. 14:07:01
minifik 2008.01.25. 17:06:19
kiváncsian várom véleményeteket!
www.youtube.com/watch?v=3KN4TTx4ijc&feature=PlayList&p=C081F110E7E3B7B2&index=2&playnext=3&playnext_from=PL
Denken 2008.01.25. 19:01:33
hego 2008.01.25. 21:16:01
Több szempontból is nevetséges ami itt folyik. A Tudosók is hívők, csupán a saját valóságukat akarják megérteni, nincs elég tudásuk az Ufóhívőkhöz képest, s ez igaz lehet fordítva is. Ez a kép úgygondolom semmit nem bizonyít, jelenleg lehet pozitív illetve negatív hír is (döntse el mindenki, számára mi lenne negatív, ill. pozitív válasz), ez alapján ne ítéljünk már. A sok tudós biztos annyit járt a Marson, hogy ők már otthon érzik magukat ott. A lényeg, mindkét tábor képzel valamit. A bizonyítás pedig mint mindenki számára elfogadható dolog nem létezik, mivel a bizonyításnak is több fajtája van (illetve érdemes lenne megérteni azt a tényt, hogy a mai tudomány is legalább annyira félrevezetheti a "hiszékeny" embereket, akik meglátnak egy két egyenletet és rögtön elhiszik, hogy az bizony csak így lehet, mint az Ufóhívők. Elfelejtjük azt a tényt, hogy minden embernek a belső világában dől el, mi elfogadható s mi nem. Így nem érdemes lekúrni azt aki hisz valamiben (elég sokan csinálták).Számomra ez még mindigcsak egy kép, azonban éppen ezért, nem vagyok módjában annak, hogy megítéljem. Midnig első a vizsgálat! Várjuk ki a végét emberek. Ezen képa alpján ez lehetne akár "norritokusz" is......
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.26. 11:00:02
Meghallgattam. Először is nem értem, hogy mi köze van mindennek ahhoz, amiről a blogbejegyzést írtam. Akkor most az a hat centis mozdulatlan valami az egí extraterrestrial hadibázis volt? Vagy egy extraterrestrial lény maga? Én csupán arra mutattam rá, hogy az minden valószínűséggel nem lehet a hírlapok által emlegetett futó jetiszerű alak. Ezt véleményem szerint hitelesen igazoltam.
Másodszor meg nem értem ezt az egész UFO mizériát - pláne a Holddal kapcsolatban. Most akkor mit akarnak az "UFO-hívők"? Hiszen bármit is tenne akármelyik kormány, úgyis azt mondhatnák, hogy hazudik. Akkor most ki tegyen és mit?
Mindenesetre maga az USA is, de ezen kívül Kína és más államok is küldtek saját űreszközöket a Hold további kutatására. Én ennek nagyon örülök. Ugyan nem hiszem, hogy idegeneket fognak ott találni, de minden valószínűség szerint sok fantasztikus természeti jelenségre fognak rádöbbenteni minket.
Az egy számunkra nagyon szokatlan, nem mindennapi világ. Mint az egész űr maga.
Egyébként meg erősen hiszem (ez tényleg csak hit, nem tudás), hogy esetleg még számtalan más helyen a világegyetemben létezik élet, esetleg tudatos is. De erre vonatkozó bizonyítékokat szerintem még nem talált az emberiség. Akik mégis úgy vélik, hogy találtak, azoknak ezt be kell mutatniuk. Engem nem győznek meg az általad idézett források.
istenbarma 2008.01.26. 22:06:09
köszönöm ezt az élményt :)
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.26. 23:07:04
Természetesen nem tették, és áhítattal benyelték az UFÓ-szakértő szövegét, amely például olyan állításokat tartalmazott, hogy az amerikaiak azért tervezik az emberes Marsexpedíciót, hogy igazolják a marsi építmények létét.
Szerintem mégsem ártott volna, ha egy hozzáértő ember elment volna és elhangzott vona egy józan vélemény is. Nem lehet a fejünket a homokba dugni!
A műsor itt tekinthető meg:
www.rtlklub.hu/videotar/?videoid=080125107
Arcturus 2008.01.27. 18:59:39
Nekem nem a "nevetséges", hanem a "szégyenteljes" jelző az, ami az eszembe jutott, leginkább azok miatt, akik stílustalan és személyeskedő hozzászólásaikkal csökkentik egy olyan blog színvonalát, ahol a blog fenntartói nem is inkább a szkeptikus, hanem a nem szkeptikus emberek "védelmében", a hülyeség elbúrjánzása ellen szólalnak föl és nem azért, hogy a más hitűeket a földbe döngöljék, vagy hogy a saját "okosságukat" bizonyítsák.
Amit a képről írtál, valóban semmit nem bizonyít. Legkevésbé azt, hogy a yeti valóságos. De ezzel az attitűddel bármelyik festészeti kiállítás képeire lehetne mutogatni, hogy nosza, bizonyítsa be valaki, hogy nem valós dolgot mutat. Annak kell bizonyítani, aki állít.
A sok tudós valamilyen szempontból járt a Marson. Nem személyesen, hanem űrszondák által. Sőt. Nem csak a tudósok, hanem eképp valahol minden ember járt a Marson.
De a lényeg: Egy állításnak az semmiképp sem alátámasztása, hogy nem lehet cáfolni.
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.27. 19:38:24
A legfrisebb képek tegnapiak!!! A péntek reggeli RTL Klub műsorban az UFÓ szakértő azt mondta, hogy évek telnek el, míg hozzájutnak a felvételekhez. Elég lassú lehet a számítógépe!
Tehát a Java alapú Midnight Mars Browser nevű program kell, és hozzá az ott megtalálható Java 3D programcsomag. Ennek segítségével teljes panoráma képeket lehet körbeforogva nézegetni, zoomolni stb.
A kevésbé bevállalósak kereshetik itt a képeket közvetlenül, program nélkül:
www.exploratorium.edu/mars/raw_data.html
marsrovers.jpl.nasa.gov/gallery/all/
Az első linken földi dátum alapján lehet a képekre keresni. Itt az Spirit/Panoramic camera menüben a 2007/11/08 könyvtárban (de mintha még a 24-ieiben is!), illetve a Spirit/Navigation Camera menüben a 2007/11/04 könyvtárban lehet megtalálni a "jetit".
A második (NASA) linken az Sol 1364 Navigation Camera és a Sol 1367 Panoramic camera felvételeket kell nézni a Spirit járműhöz. A Sol időszámítás az űreszköz leszállásától számított napokon alapul. Tehát ez esetben ez már majdnem 4 évet jelent.
Soha nem volt ilyen közvetlen lehetősége a laikus és tudományos publikumnak friss űrkutatási eredményekbe betekinteni. Ennyit az összeesküvés-elméletekről! Jó böngészést!
minifik 2008.01.28. 00:11:55
"Soha nem volt ilyen közvetlen lehetősége a laikus és tudományos publikumnak friss űrkutatási eredményekbe betekinteni. Ennyit az összeesküvés-elméletekről"
csak mellékesem jegyzem meg, hogy azért mert publikus meg megnézhetem, attól még nem biztos, hogy nem manipulált képek! van 1 videóm pont erről ahol a tudományos közösség elismert és ismert tagjai közül, akik nasa alkalmazottak, arról mesélnek kb 100 újságíró és kamera előtt, hogy kifejezetten az volt a munkájuk, hogy a szondák által készített felvételeket retusálják. Minden ember aki megszólal úgy kezdi a mondókáját, hogy akár eskü alatt is megismétlik mind azt amit állítanak.
ízelítő:
a fotós csóka:
www.youtube.com/watch?v=R6QNzH4x1rY&feature=related
www.youtube.com/watch?v=s2-6N6akjto
és még 1:
www.disclosureproject.com
na most ezzel mit kell kezdeni, illetve ezekkel az emberekkel mi van? megőrültek? vagy szenzáció hajhászok? vagy most mi van? erről itthon miért nem hallunk 1 büdös szót sem?
Hraskó úr, Ön szerint mi ez?
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.28. 00:36:46
2/ A NASA képei nem manipuláltak. Ez esetben lehet rajtuk érdekes dolgokat találni, de jobban megnézve azok mégse bizonyulnak ufóknak.
Dönteni kéne, hogy akkor most rossz fiúk, vagy jók-e a a NASA-sok? Vagy az ufológusoknak máshonnan származnak a bizonyító fotóik?
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.28. 00:52:30
Jól ellátsz videókkal, de még bírom...
Szerintem az általad fotósnak nevezett nem fotós csóka kicsit be van csavarodva. Attól, hogy manapság az, aki régebben csak a Hyde park sarkán egy szappanos dobozon tudott beszélni, az most a Youtube-on nézhető, ez még nem válik hitelesebbé.
Amit mond, az nagyon zavaros. Például "Airman Second Class" rang nem létezik. Aztán az is elég valószínűtlen, hogy egy olyan alacsony beosztású ember, mint amilyen ő lehetett, szupertitkos felvételekről fecsegjen valakivel. Egy komoly meghallgatáson az illető minden bizonnyal megbukna, mint ahogy sokan meg is buktak - kiderül, hogy sose jártak ott, amiről beszéltek. Arról beszél, hogy a szupertitkos teremben a világ minden tájáról voltak tudósok. Most akkor azok mind tudnak a dologról, de nem beszélnek?
Negyven év után (1965-ről beszél) próbál visszaemlékezni valami eseményre, olyan fotókra, amelyeket ő nem is látott, csak amiről ott valaki neki beszélt valamit. Azóta több ország űreszközei keringenek a Hold körül és fotózzák. Szerinted azért küldik oda azokat az űreszközöket, hogy eltitkoljanak valamit?
Még egyszer elismétlem: 1 napon belül az interneten vannak a NASA felvételei. Ez titkolózásra utal? Szerintem inkább azok az ufológusok titkolóznak, akik nem hajlandók megmutatni a bizonyítékaikat.
Esetleg olvass bele az alábbi szintén nem perdöntő, de érdekes vitába az illetőről:
www.bautforum.com/conspiracy-theories/65692-karl-wolf.html
minifik 2008.01.28. 01:20:24
nem? akkor kukkantsd meg ezt:
en.wikipedia.org/wiki/United_States_Air_Force_enlisted_rank_insignia
Evolution of the Chevrons fejezet alatt sorolja fel (ctrl+f+Airman Second Class és megtalálod) A2C
minifik 2008.01.28. 01:27:38
Dr. Carol Rosin, az Ön által becsavarodottnak titulált nasa dolgozó előtt vagy után beszél:
www.youtube.com/watch?v=wn4LQo8BoWk
minifik 2008.01.28. 01:32:18
"Attól, hogy manapság az, aki régebben csak a Hyde park sarkán egy szappanos dobozon tudott beszélni, az most a Youtube-on nézhető, ez még nem válik hitelesebbé."
szerintem nem az a lényeg hogy a youtubon beszél!! ezek az emberek a, feltételezem elkerülte a figylemét, a National Press Club -ban szólalnak fel ami nem hasonlítható össze a Hyde park sarkával....
szintén itt ajánlom figyelmébe :
en.wikipedia.org/wiki/National_Press_Club_%28USA%29
hajrá!
minifik 2008.01.28. 01:44:20
ntrs.nasa.gov/search.jsp?N=4294789715
ez sem perdöntő, de lehet azonos emberünkkel...
minifik 2008.01.28. 02:07:21
ez nyílván költői kérdés volt...
szkeptikus létedre furcsának találom ezt a naivságot! nyílván nem fogják szétkürtölni, hogyha valami nyugtalanító dolgot találnak és ebben még csak semmi összesesküvés félét sem feltételeznék. gondolom 100x körüljárják a témát mielőtt puplikus infó lesz.
DE!
azt mindenestre szintén érdekesnek tartom, hogy mióta japán szonda is körbe fotózta a holdat, a japán védelmi miniszter érdekes nyilatkozatot tett:
(persze adjuk meg a lehetőségét annak, hogy nem ezzel összefügésben beszélt erről, de mindenestre ínyeceknek talán tetszik)
www.origo.hu/nagyvilag/20071220-ufotamadasra-keszulne-a-japan-vedelmi-miniszter.html
nyílván becsavarodott....
ja mielőtt lehord, ez sem bizonyít semmit,de érdekes adalék nem?
én is jót röhögtem rajta :))
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.28. 08:01:24
A ranggal kapcsolatban igazad lehet, csak két évvel az eset után nevezték át a rangot. Ezt elnéztem, mint te előbb az ajánlott videót.
Úgy látom, hogy egyre nehezebben ellenőrizhető területekre térünk (és én persze nem gondolom azt, hogy a hivatalok soha nem titkolóznak). Valójában engem az összeesküvéselméletek, és maga az UFÓ-kérdés kevéssé izgat. Jönnek a dolgos hétköznapok, úgyhogy szerintem térjünk vissza az alapokhoz és csak keveset, de átgondolva írjunk.
Javaslom, hogy egyenként vegyük át a témákat.
1/ Szerinted az általam a cikkben bemutatott kép marsi élet jelét mutatja? Honnan származik az a kép, mikori, mekkora rajta a kérdéses objektum és milyen gyorsan mozog?
Majd mehetünk tovább...
Loga 2008.01.28. 10:29:39
hát igen, a HIT emberei, a hívők számára nem képzelhető el máshogy, mint hogy ha valaki nem HISZ abban, amiben ők, akkor másban HISZ.
ha szerintem a Föld kering a Nap körül, az az én "véleményem", abban "hiszek".
2 + 2 = 4 igaz annak számára, akinek a "belső világa" szerint ez annyi, mert egyébként nem evidens.
hát nem, kedves Hego, a BIZONYÍTÁS, ami hittől elválasztja a magát nagyképűen "tudománynak" nevező valamit. azért mondom nagyképűnek, mert sokkal több kérdést vet fel, mint választ ad, így helyesebb lenne "nemtudás tágykörének" nevezni, de ez lényegtelen.
a lényeg, hogy nem vesz be semmit, ami NEM BIZONYÍTOTT, és ahogy az álló óra a legpontosabb óra (kétszer egy nap), a tudomány legpontosabb válasza is mindig a "nem tudom" marad.
bizonyított dolgokban nem hinni irreleváns dolog, mert NEM KELL hinni bennük, nem erősíti igazukat a bennük való hit.
a nem bizonyított dolgokban való hit pedig hasznos lehet, de nem lehet ellentétben semmi olyannal, ami bizonyított.
Galilei nem "más véleményen" volt, mint a Pápa, kettejük közül ugyanis a Pápának volt csak "véleménye", Galilei tényeket állított, nem "véleményt" mondott el.
nem HITT valamiben, hanem bebizonyította azt.
"A lényeg, mindkét tábor képzel valamit. A bizonyítás pedig mint mindenki számára elfogadható dolog nem létezik, mivel a bizonyításnak is több fajtája van (illetve érdemes lenne megérteni azt a tényt, hogy a mai tudomány is legalább annyira félrevezetheti a "hiszékeny" embereket, akik meglátnak egy két egyenletet és rögtön elhiszik, hogy az bizony csak így lehet, mint az Ufóhívők."
NEM, nem és nem, nem így van.
wice 2008.01.28. 10:53:17
wice 2008.01.28. 11:01:45
az persze nem valami kioktatas akart lenni, csak segitseg, h ha helyre akarod tenni masoknak a tudomany felreertesebol adodo tevedeseit, ne hasznalj hasonloan hibas erveket.
ja, a galilei vs papa tortenetrol erdemes elolvasni a szkeptikus blog egyik korabbi bejegyzeset. konkretan a papa eppenhogy segitette galileit.
minifik 2008.01.28. 11:04:26
Nem tudom, hogy a marsi élet jeleit mutatja-e. Nem hinném hogy élő valamit fotóztak. A képet biztos, hogy a nasa készítette, hisz letölthető a saját oldalukról, nincs kétségem. Hogy akkora -e mint állítod.. nos ezt még nem "vizsgáltam" meg. A link amelyen ez megtekinthető mindenestre figyelemre méltó valami.
de arra még mindíg nem tértél ki hogy az a 6 centis valami inkább tűnik mesterségesen létrejött valaminek mint természeti képződménynek. a látható tájképen sehol sem találtam ehhez fogható dolgot. a környezetében minden 1forma, csak ez "lóg" ki. ez szerintem elég ok, hogy minimum érdekesnek találja bárki aki ezt megnézi, így számomra érthetetlen, hogy miért húzod le azzal, hogy idézem: "Lassú és parányi. Nem valami impresszív!"
ergo nem is érdemes vele foglalkozni?
"Ezt elnéztem, mint te előbb az ajánlott videót."
elnéztem volna? mit? melyiket?
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.28. 11:31:10
A méretet én sem ellenőriztem le, de abból amit láttam tényleg jóval méteres alattinak tűnik. Félek, hogy más szögből nem fogunk fotót találni róla.
"elnéztem volna? mit? melyiket?"
szkeptikus.blog.hu/2008/01/24/a_jetik_a_marsrol_szarmaznak#c1355983
2/ Szerinted a "Marsi arcnak" nevezett képződmény mesterséges, vagy természetes eredetű?
wice 2008.01.28. 12:22:22
www.freeweb.hu/marabulap/oldalak/lapozzunk/03/dodo092x.jpg
Loga 2008.01.28. 12:39:55
menj le a dunapartra, fél óra alatt össze tudsz gyűjteni egy marék kavicsot, amelyek egytől egyig hasonlítanak valamire.
4-6 éves gyerekeknek kiváltképp ajánlott.
medvebocs, tévé, gomba, hajszárító, jeti, futballabda, kismadár, nőstény zsiráf, vasaló.
akkor azok mesterséges eredetűek? ha hasonlít valamire, az arra utal, hogy mesterséges?
ha a felhők között egy pillanatra kirajzolódik mikiegér, akkor az azt jelenti, hogy az a felhő mesterséges?
anyu/apu nem mondta el, hogy az a mikiegér-felhő attól még természetes eredetű?
minifik 2008.01.28. 13:45:46
2/ Szerinted a "Marsi arcnak" nevezett képződmény mesterséges, vagy természetes eredetű?
igen ez nagyon jó kérdés! még régebben mikor magyarul is megjelent a scientific american, írtak erről a témáról egy kimerítő cikket a jól ismert arcos képpel továbbá piramisszerű epítményekről. akkor emléxem apám csak pioslogott a sok kérdésemre. a most megjelent képek viszont lelohasztóak! nem is emlékesztet arra amit régen publikáltak, pedig emlékeim szerint a SciAm kitért arra az egyébként nem elhanyagolható apróságra, hogy sorozat készült, tehát más szögből, más napon, más "időjárási körülmények között és az arc továbbra is arc maradt.
előszedem a cikket és beszkennelem, ha érdekel.(bár lehet neked megvan)
szóval 1értelmüen nem tudom azt mondani, hogy mesterséges, bár erről a témáról is van egy pár órányi videóm. ajánlom figyelmedbe Richard C. Hoagland munkásságát e témában. Coast to Coast AM rádió adó rengeteget foglalkozott ezzel a témával. érdemes letölteni és meghallgatni a műsoraikat.
blogart · http://blogart.blog.hu 2008.01.28. 13:57:32
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.01.28. 17:16:12
www.msss.com/mars_images/moc/extended_may2001/face/E03-00824.gif
science.nasa.gov/headlines/images/cydonia/topo2.gif (lézeres magasságméréssel készült 3D kép)
www.seds.org/~spider/spider/Mars/marsface.html
sas2.elte.hu/mars.htm (magyar)
minifk 2008.01.29. 12:25:29
neked nincs meg a SciAmerican magyar számai?
Dottedarm · http://dottedarm.blogter.hu 2008.02.21. 18:24:41
Üdv!
Yeti
Hawkeye 2008.02.25. 11:45:27
Hawkeye 2008.02.25. 11:46:54
Ezt szerettem volna a "nyomtatták" szó alá betenni:
youtube.com/watch?v=YNqc_SeLLcs
ufo 2008.10.12. 18:01:01
Gábor 2008.10.12. 23:58:33
ufo 2008.10.14. 19:40:40
Gábor 2008.10.14. 19:52:29
"Úgy kell elképzelni , hogy annak idején Kolumbusz azt állította ,hogy a föld kerek és nem hitt neki senki."
Kik is nem hittek neki? Papok, a hit nevében.
Minden elképzelhető, de a lényeg az hogy tudod e az elképzeléseidet bizonyítani, vagy nem! Nos?
Gábor 2008.10.14. 20:05:30
Tájékozatlan vagy. Senki nem állítja hogy nincs rajtunk kívül élet a világegyetemben. A tudományágnak - ami ezzel foglakozik - a neve: Asztrobiológia.
(Egy szkeptikus nem tagad, hanem kételkedik. Soha nem a természetben, hanem az emberben aki állít valamit. A TERMÉSZETBEN nincs kizárva az élet lehetősége más bolygókon... csupán be kell bizonyítani. Van is tudományos kutatás. A neve (még egyszer): asztrobiológia)
Mik a kézzelfogható bizonyítékok?
kuangeleven 2008.10.14. 21:09:56
Ez így ebben a formában nem is igaz
szkeptikus.blog.hu/2007/10/12/tevhitek_lexikona_kinevettek_e_kolumbusz
Amúgy nem látom a lényeget hozzászólásodban. Nem azt kell hinni, amit látunk, de igazából van mit látni, csak eltitkolják, de Kolumbusznak sem hittek.
Ez három teljesen más megközelítés.
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.10.15. 08:25:58
Straw-man (szalmabáb) érvelés:
"A szalmabábérvelés, más néven árnyékbokszolás olyan érvelési hiba, amelyik a vitapartner álláspontját torzítva mutatja be, hogy könnyebb legyen ellene érvelni. Az így előállított, könnyen legyőzhető 'szalmabáb' (vagy árnyék) sokszor a vitapartner álláspontjának nevetségességig, tarthatatlan szélsőségig eltúlzott változatán alapszik."
Forrás:
hu.wikipedia.org/wiki/Szalmab%C3%A1b%C3%A9rvel%C3%A9s
ufo a következőképpen állítja fel a tudomány szalmabábuját, azaz fals leírását, hogy aztán a fals képet könnyűszerrel megcáfolja:
"Nem feltétlen abban kell hinni és bizonyitékot amit látsz." (eredeti, javítatlan szöveg)
Azaz ufo azt állítja, hogy a tudomány (a tudós) csak abban hisz, amit lát. Ezekután igyekszik ezt a tudományképet - elég ügyetlen érvekkel - megcáfolni. Ezt sokkal jobban is lehetne, azonban az érvelés IRRELEVÁNS, mert nem a tudomány módszertanát, nézőpontját, hanem annak félreértett, tényleg értelmetlen változatát - azaz a szalmabábut - támadja.
A tudomány gyakran éppen olyan összefüggéseket, okokat tár fel, amelyek nem láthatók közvetlenül, sőt akár nem is tűnnek paraszti ésszel mérve értelmesnek. A kvantumelmélet, a relativitáselmélet, de akár az atomelmélet is alapvetően nem szemléletes, nem azon alapul, hogy mit látunk, hanem hogy milyen hatékonysággal írja le (jósolja meg) a világ jelenségeit, működését.
Ja, és egyébként a gömbölyű Föld elmélet sem abból adódik, hogy mit látunk - épp ellenkezőleg! A gömbölyű Föld elméletet éppen a napi tapasztalatokkal, a józan ésszel SZEMBEN kellett felvetni, hogy általánosabb tapasztalatokat magyarázni tudjunk.
ufo további érvelési hibájára példa:
"A szkeptikusok kezzel fogható bizonyitékot akarnak evvel csak a szűk látókörüket fitoktasák de az univerzumba csak mi lennénk egyedül ez lehetetlen"
Nézzük csak itt a három állítást:
A/ "A szkeptikusok kezzel fogható bizonyitékot akarnak"
B/ "[hogy] evvel csak a szűk látókörüket fitoktasák"
C/ "az univerzumba csak mi lennénk egyedül ez lehetetlen"
Az A/ állítás ugyan elég leegyszerűsítő megfogalmazás, de akár el is fogadhatjuk. Azonban A/-t a tudósok nem azért alkalmazzák, hogy B/ "szűk látókörüket fitoktassák". Ez már logikai hiba.
A C/ állítás ufo szerint cáfolja (vagy legalábbis nagyon valószínűtlenné teszi) az A/ állítást. Azonban ez nyilvánvalóan nincs így. Teljesen elképzelhető, hogy a világegyetemben többféle értelem létezik, miközben a világ megismerésére - és a más értelmek felfedezésére - épp a gondos észlelés, kritikus értékelés, azaz a "kézzel fogható bizonyítékok" keresése a leghatékonyabb módszer. Mint erre már más itt utalt, a tudomány tényleg keresi is a nem - emberi intelligenciát (SETI és egyéb programok).
ufo 2008.10.15. 19:53:55
ufo 2008.10.15. 20:04:13
dowNLoad · http://www.rense.com 2008.10.15. 23:38:49
A SETI-hez: szánalmas pénzszóró időpocsékolás, aki eljutottak a rádiózásig, és nem pénz+fogyasztás struktúrában élnek, ott azonnal túl is lépnek a technológián (szerintem el sem kezdik, mert túl primitív, nem hatékony, stb...) TEHÁT felesleges PONT olyan "civilizációt" keresni, akik MEGREKEDTEK ezen a szinten. (valószínű ez a szint nem tartható fen sokáig, ezért egyidőben NAGYON KEVÉS -közelít a 0-hoz- azon civilizációk száma, akik RÁDIÓHULLÁMOKAT használnak, úgy, hogy az a bolygójukon kívül is érzékelhető legyen) TEHÁT akik képesek fogni más értelmes civilizációk kommunikációját, azok valószínű már el is tudják hagyni a saját naprendszerüket, vagyis magasabb technikai szinten vannak. (valószínű nem olyan elektr.mágneses hullámokat használnak, amik évekig mennek a legközelebbi csillagig. Tudom a fénysebesség, de majdcsak sikerül túllépni ezen a dogmán is. VASLOGIKÁVAL az az eredmény jön ki, hogy vagy nincsenek máshol (sem:) értelmes lények, (mert a SETI semmit sem talál) VAGY NEM ilyen primitív módszert használnak, és azt a SETI CB-Rádiója nem képes venni. TEHÁT: a SETI felesleges.
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.10.16. 08:31:07
Csak megérthetném már végre egyszer, hogy akkor szerintetek hogyan lehet valamit megtudni a környezetünkről, ha nem annak vizsgálatával?
Vagy HINNI kell? De kinek? ufonak, aki szerint Mózes maga véste két hónap alatt a kőtáblába a tízparancsolatot, vagy dowNLoadnak, aki szerint Mózes csak lehozta azt? Mi alapján válassza köztetek? Mert MINDKETTŐTÖKNEK nyilván nem lehet egyszerre igaza.
Kérlek, essetek már egymásnak itt ebben a témában (Mózes véste, vagy nem Mózes véste), hátha megértem, hogy ti hogyan érveltek!
kuangeleven 2008.10.16. 09:20:25
Lehet, hogy a SETI sosem fog találni semmit. De mégis ki az aki itten kategorikusan kizár dolgokat nagyon magabiztosan?
"Kolumbuszt csak példának tettük be , mert a szkeptikusok is olyan bizonyitékot akarnak mint annak idején Spanyolország királynője."
Kolombusz:- Személyesen tapasztaltam, hogy az Atlanti-óceán felől is el lehet jutni Indiába. De ezt csak az látja, aki nyitott a magasabb dimenziókra, mert nem kézzel fogható.
Királynő:-Ó Krisztoforó! Elhiszem!
ment_a_lista 2008.10.16. 09:28:09
Miért kell egy esetlegesen létező más civilizációt, annak fejlődési fokait emberi gondolkodásmóddal megítélni. Másrészt miért ne használhatnának rádióhullámokat, vagy mit helyette?
tuzogep 2008.10.16. 13:21:47
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.10.16. 14:11:36
(p * I)/k általam most definiált "hasznossági" összefüggés szerint tehát a SETI-nek lehet létjogosutsága. Ha nem talál, akkor nem sokat vesztünk, ha talál, akkor sokat nyerünk.
Olyan, mint a lottózás. Tisztán matematikailag egyértelműen belátható, hogy nem érdemes lottózni. Pedig mégis. Hetente könnyen le tudunk mondani egy szelvény értékéről, a nyareség viszont óriási lenne, ami megváltoztatná az életünket.
Persze vannak, akik mindkét pozitív esetről (megtaláljuk az ET-ket, nyerünk a lottón) úgy gondolják, hogy szerencsétlenséghez vezet - de ez már más kérdés.
tuzogep 2008.10.16. 14:29:45
Hraskó Gábor · http://xaknak.hrasko.com 2008.10.16. 15:11:58
(ismeretlen) kicsi esély
kicsi költség
potenciálisan nagy nyereség
Mindkét esetben hasonló a szituáció. Ha a SETI-re sokat költenének, vagy ha nem kecsegtetne nagy nyereséggel (mert már mondjuk úgyis tudnánk, hogy itt vannak az ET-k) akkor biztos, hogy nem érné meg folytatni a kutatást.
ufo 2008.10.16. 19:15:37
A Nasa hivatalosan is elismerte az idegen repülő tárgyak létezését .
Nem tudom tudtok-e a közinformácioról (köztudat), ez is egy bizonyiték a több dimenzióról,ez be is van bizonyitva , pl ti is tapasztaltátok. A mikor elvagytok foglalva valamivel és a témával nem kapcsolatos ötleted támad , ezt valaki valahonnan küldte és bejött a te rádiókészülékedbe (a fejedbe), lehet ,hogy egy másik naprendszerből érkezett . Szerintetek honnan jön az a mondás,hogy bárcsak ne erre a világra születtem volna . Igen onnan ,hogy van még más világ is de nem hasonmása a miénknek és a Seti ezert nem fog azonos rádió hullámokat találni. Remélem megértitek mit irtam , mert nagyon röviden fogalmazok .Sziasztok !!!